Utazás

Hiába ígérték meg, mégsem lesz éjszakánként repülési tilalom a Liszt Ferenc repülőtéren

Úgy fest, egyelőre nem változik a menetrend, augusztusban is leszállhatnak majd a gépek éjfél után.

Egy hét múlva, augusztus 1-jén kellene bevezetni az éjszakai repülési tilalmat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, de a Wizz Air tájékoztatása szerint az ígéretek ellenére mégsem lép hatályba ez az intézkedés – írja a HVG.hu.

Tarlós István még áprilisban mondta egy sajtótájékoztatón, hogy Palkovics László miniszter ígérete szerint augusztustól „biztosan működik majd az éjszakai repülési tilalom”; igaz, akkor még nem lehetett pontosan tudni a szabályozás részleteit.

Fotó: MTVA / Faludi Imre

A lap szerette volna elkérni a reptér kommunikációs igazgatóságától a szabály pontos elérhetőségét és szövegét, de ehelyett csak egy szűkszavú kommunikét kaptak arról, hogy „a szükséges jogszabályok és az üzemelési eljárások módosítása folyamatban van”.

„Az Információs és Technológiai Minisztérium által idén tavasszal életre hívott Légiközlekedési és Repülőgépipari Munkacsoport egyik kiemelt témája a Budapest feletti éjszakai repülési műveletek kérdése. A Budapest Airport a munkacsoport tagjaként teljes mértékben együttműködik, és támogatja a testület törekvéseit, a repülőtér részéről szükséges szabálymódosítási javaslatokat kidolgozta. A munkacsoport megalapításával és az ön által hivatkozott bejelentésekkel kapcsolatban folyamatos a szakmai egyeztetés, melynek célja a Budapest feletti légi forgalom minimalizálása a mélyalvási időszakban (éjszaka 0-5 óra között)” – írták.

A lap hozzáteszi: miután megnézték az augusztusi menetrendeket, kiderült, hogy több légitársaságnak – köztük a Wizz Airnek, a Ryanairnek és a British Airwaysnek is – rendszeresen lesznek olyan járatai, amelyek augusztusban is éjfél után fognak leszállni.

Az éjfél után landoló gépek többsége a Wizz Airé. „A Wizz Air tagja a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanácsnak, amely részt vett az augusztusban bevezetendő, Budapest feletti éjszakai repülést korlátozó javaslat kidolgozásában. A légitársaság támogatja a változást, és együttműködik a hatóságokkal az eljárás bevezetésében, minden vonatkozó repülésbiztonsági szempont figyelembevételével” – írta a cég a lap megkeresésére.

A HVG cikke szerint, ha lesz is korlátozás, akkor sem javul sokat a helyzet. A Wizz Air ugyanis tájékoztatásában azt írta, hogy ha életbe lép a változás, akkor 0 és 5 óra között ugyan nem lehet repülési manővert végezni a főváros felett, „ugyanakkor a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítése délkeleti irányból továbbra is biztosított lesz”.

Vagyis jó eséllyel egy olyan megoldási javaslatot fognak elfogadni, amellyel nem kellene átírni a menetrendeket: előírhatják, hogy a Belváros és Pestszentlőrinc felől nem, csakis Monor felől lehet éjszaka leszállni. Igaz, így a forgalom nem csökkenne, csak épp Budapest helyett az agglomeráció kapná a zajterhelést.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top