Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester közölte: hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó, öt ütemre osztott projekt első két ütemének engedélyezési tervei, ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel. Mint mondta, ez arra a problémára jelenthetne végre megoldást, hogy az érintett kerületekben nem elegendő a közösségi közlekedés kapacitása, ezért nagyon sokan autóval közlekednek, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést is okoz.
A fejlesztés – amely közvetlenül megközelítőleg 320 ezer embert érintene – rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat, és csökkenne a légszennyezés. Az utazási idő is radikálisan csökkenne: Rákoskeresztúr Városközpontból 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni a mostani egyórás utazási idő helyett.
Az első – Cinkotáig tartó – ütemben valósulna meg az Örs vezér terén a 2-es metró és a HÉV összekötése. Másodikként alakítanák ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, a harmadik ütemben a Cinkotától Gödöllői tartó szakasz, a negyedikben a Csömörig tartó szakasz korszerűsítése valósulna meg. Az ötödik ütemben valósulhatna meg a Hungaroring elérése.
Tarlós István támogatja a XVI. és a XVII. kerületi polgármesterek kezdeményezését, és mint fogalmazott: a főváros a kerületekkel „erőteljes lobbizásba” kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. A főváros korábban biztosított forrást a tervezésre, noha a metró és a HÉV összekötése jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam. A projekt anyagi fedezetét így jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítania.
A közreadott sajtóanyag szerint az első ütem 106,5 milliárdba, a második 127, a harmadik 38,5, a negyedik 1,3, az ötödik 5,3 milliárd forintba kerülne.