Egy törölt járat miatt nagyon sok magyar turista rekedt Dublinban – írja a Bors. A Ryanair műszaki hibára hivatkozva nem engedte felszállni egyik hétfői, Budapestre tartó járatát; a lap úgy tudja, volt olyan utas, aki sírva kérte az ügyintézőket, hogy tegyenek már valamit.
A Bors Salamon András ügyvédet is megszólaltatta az üggyel kapcsolatban. A jogász hangsúlyozta: uniós rendelet határozza meg, milyen felelőséget kell vállalnia egy légitársaságnak ilyen esetben. „A bírói gyakorlat Magyarországon és az Európai Unióban is egyértelműen azt mondja ki, hogy a légitársaságnak alapvető kötelezettsége, hogy a repülőgépeit repülésre alkalmas állapotban tartsa” – magyarázta.
Ha egy társaság törli valamelyik járatát, az utasnak joga van eldönteni, hogy visszakéri a repülőjegy árát, vagy átfoglalást kér. Utóbbi esetben a légitársaságnak ingyenesen biztosítania kell egy helyet a kárvallott utasnak – ebben az esetben viszont nem ez történt. Az ATV Híradójának információi szerint a társaság csupán annyit javasolt az utasoknak, hogy csekkoljanak be a reptéren, hátha találnak majd üres helyet a számukra valamelyik későbbi gépen.