„Ennek a gyakorlatnak az a célja, hogy a karbantartó személyzetet megtanítsa arra, hogy munkájuk minden egyes része fontos” – közölte a JR West vasúttársaság szóvivője az AFP francia hírügynökséggel. Az MTI szemléje szerint az illetékes hozzátette, hogy a vállalatnak nem áll szándékában változtatni a gyakorlaton.
A vasúttársaság mintegy 190 karbantartója vett már részt a gyakorlaton, amelyet 2016-ban vezettek be azután, hogy előző évben a szuperexpressz egy külső borítója menet közben lerepült a szerelvényről. A vasúti pálya menti tartózkodással azt akarják érzékeltetni a karbantartókkal, hogy milyen gyorsan halad a sinkanszen, és ezért milyen komolyan kell venni a munkájukat.
A helyi sajtó szerint a gyakorlat nem nyerte el számos alkalmazott tetszését. „Ez egy borzalmas tapasztalat” – idézte egyiküket a Tokyo Shimbun napilap. A Mainichi napilap által idézett karbantartó szerint a gyakorlat nem más mint „nyilvános közostorozás”. A naponta több százezer utast szállító, 1964 óta működő sinkanszen híres a menetidő pontos betartásáról és biztonságosságáról. Működésének több mint 50 éve alatt egyetlen súlyos baleset sem történt vonalain.