Pénteken délután, nem sokkal három óra előtt több váltó meghibásodott Bicske állomáson, ezért a Herceghalom–Bicske–Szárliget szakaszon ideiglenesen szünetelt a vonatforgalom. Ez idő alatt a Budapest–Győr–Hegyeshalom és a csatlakozó vonalakon az eljutási idők jelentősen megnőttek, az utasoknak 60-120, egyes járatok esetében 120-160 perccel hosszabb menetidővel és a torlódások elkerülése érdekében járatelmaradásokkal kellett számolniuk. Az esetről a kisalfold.hu-nak B. Zoltán számolt be, aki annak a Sopronba eljutni próbáló kirándulócsoportnak az egyik kísérője, amely közel száz gyerekkel volt kénytelen vesztegelni a Kelenföldi pályaudvaron.
Mint írja, egyszerre bosszús és hálás is: „Bosszús, mert információt sokáig nem lehetett kapni, (…) a vonatinfo rendszere elérhetetlen volt, (…) a kelenföldi pályaudvar 20.00-kor (!) zár, ez után fűtött helyiség akkor sem áll rendelkezésre hivatalosan, ha épp a vasút hibájából késés várható. (…) Hálás, mert a kelenföldi pályaudvar dolgozói, ha nem is elsőre kitörő örömmel, de emberségesen és a lehetőségekhez képest rugalmasan és támogatóan álltak a kialakult helyzethez a kelenföldi munkatársakkal és a MÁV Start-os telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a menetirányítással sikerült megoldanunk, hogy a vonat indulásáig a diákokkal a fűtött, de munkarend szerint már zárva tartó, fűtött váróteremben tartózkodhassunk. (…) Amit viszont felháborítónak tartok: a MÁV-Start részéről, tapasztalatom szerint látványosan nincsenek biztosítva az ilyen helyzetekre elfogadható körülmények.”
Az illetékes autóbusz-társaságok a péntek délutáni csúcsforgalomban vonatpótló járatokat nem tudtak biztosítani.
A vasúttársaság közleményben kérte az utasok elnézését a kellemetlenségek miatt.