Nem nyújt teljes körű védelmet az európai egészségbiztosítási kártya – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége.
Közleményük szerint az egészségbiztosítási kártya csak az egészségügyi ellátással közvetlenül összefüggő költségeket fedezi, így nem lehet vele megfizetni olyan kapcsolódó kiadásokat, mint például a betegszállítás költségei, az utastársak és hozzátartozók utazásával kapcsolatos ráfordítások, a poggyászkár. Emellett a külföldön kiemelt jelentőséggel bíró 24 órás telefonos asszisztenciát sem nyújtja a bajba került utasnak.
Ha a rászoruló utast magánegészségügyi intézményben látják el, a kártya az ellátásnak csak egy részét fedezi. Emellett számos országban az állami szolgáltatók esetében is önrészt kell fizetni az ellátásért, egyes uniós államokban pedig visszatérítéses rendszer működik, vagyis az ellátás és a gyógyszerek költségeit az ellátásban részesülőnek kell megelőlegeznie. Ezeket a problémákat egy megfelelő utasbiztosítás segíthet áthidalni.
Fontos tudni, hogy az utazás előtt is fennálló betegségre általában nem nem terjed ki a biztosítás, és az utasbiztosítások egy része a terhességgel kapcsolatban előálló esetleges problémákat sem fedezi.