Trükkös, félrevezető reklámkampányt folytat a Ryanair annak érdekében, hogy előnyt szerezzen az ukrán piacon. Erről ír a Forbes, amely megvizsgálta, milyen hirdetést tett közzé az ír fapados légitársaság. Reklámjukban mentőjegyet kínálnak azoknak az utasoknak, akiket a Wizz Air mégsem visz el Odesszába.
Arról nem szól a Ryanair a mentőjegyes bejelentésében, hogy a Wizz Air biztonsági okokra hivatkozva döntött a szüneteltetés mellett, a cég közlése szerint a felújítás alatt álló futópálya abban az időszakban nem felel majd meg a szigorú biztonsági követelményeiknek. Ez alapján viszont inkább az a kérdés, hogy a Ryanairnek ezek szerint enyhébbek a biztonsággal kapcsolatos elvárásai – írja a Forbes. Hozzáteszik, a mentőjegyes megfogalmazás sem helytálló, mert itt nem arról van szó, hogy egy légitársaság leállása miatt elbukták az utazásukat és a jegyre kifizetett pénzüket is az utasok, mivel a szokott módon átfoglalhatnak későbbi vagy korábbi járatra, vagy elállva az utazástól visszakérhetik a jegyárat. Másrészt a Ryanair ajánlata nem kizárólag a hoppon maradt utasoknak szól, hanem bárki vehet a mentőnek nevezett jegyekből.
A Ryanair abból a szempontból jogosan hirdet, hogy az útvonalhálózat változása tekintetében valóban megbízhatóbb a szolgáltatásuk. A Wizz Air jóval gyakrabban zár be olyan útvonalakat, amelyeket meghirdetett és eladott rájuk jegyeket. A Ryanairnél jellemzőbb, hogy a menetrendi időszakok végén hagynak fel a nem működő útvonalakkal, egyszerűen nem hirdetik meg őket a következő periódusra.
A jelenlegi, félrevezetőnek tűnő reklámkampányt az magyarázza, hogy a két fapados légitársaság komoly pozícióharcot folytat az ukrán piacon.