

Naszályi Gábor, a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke azt mondta a 444-nek, hogy a nyári kánikulában a BKV naponta több olyan műszaki hibás buszt küld ki a forgalomba, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen bekapcsolják a fűtést.
Mindez mellett vannak olyan járművek is a forgalomban, amelyeken klíma sincs. A helyzet természetesen a sofőröket is megviseli a felforrósodott járműben dolgozni, ráadásul a feszített menetrend miatt nem tudnak se felfrissülni, se mosdóba menni. „Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség” – nyilatkozta Naszályi Gábor. De nem csak a buszokkal van baj, jó néhány szerelőműhelyben sincs klíma. Érthető, ha a szakszervezetek sürgetik a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, hogy gyorsítsák fel a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot.
Illusztráció: Pixabay
(Blikk)