nlc.hu
Utazás

Felmérés: nem csökken a tolvaj vendégek száma

Még mindig szeretnek lopkodni a szállóvendégek: volt, aki a tévével lépett le

A szállásadókat a pandémia mellett az enyveskezű vendégek is megtépázták, nem csökkent a lopások és a rongálások száma a Szallas.hu friss felmérése szerint.

Bár fogyóeszközök listáját a törülközők vezetik, robotporszívót, tömítőgyűrűt és juharfát is tulajdonított már el vendég. A legtöbb szálláson minden tizedik távozó vendég után hiányzik valami. Bár a világ számos országában, és sajnos hazánkban is jelen van a vírus és annak minden káros hatása, a szállásadóknak nemcsak a kieső vendégek okoznak anyagi kárt.

hotel, szállás, lopás

A kép illusztráció (Fotó: Pexels)

A Szallas.hu rendszeresen készít felmérést partnerei körében a káresetekkel kapcsolatban. A kutatás tanúsága szerint még mindig jellemző, hogy egy vendég eltulajdonít valamit: az elmúlt másfél évben a szállásadók kétharmadát érte ilyen veszteség. A „szarkák” körében a törülköző a legcsillogóbb kincs, három szállásadóból kettőnél nem teljes a darabszám a vendég távozását követően. Bármennyire is meglepő, minden második szállásról az evőeszközöknek kelt lába. Minden ötödik helyről csentek már el valamilyen elektromos berendezést. Az ágynemű, a tisztálkodási szerek, a távirányítók, hamutálak és a minibár tartalma is fogyóeszköznek bizonyulnak. Mint ahogy a toalettpapír is szuvenírnek számít. De az elmondások alapján az sem ritka, hogy az udvaron található termést szüretelik le és viszik haza, épp úgy, mint a kikészített teafiltereket, kávékapszulákat.

hotel, szállás

A kép csak illusztráció (Fotó: Pexels)

Persze ezektől a már-már klasszikus esetektől eltérően, olykor bizony felszaladt a szállásadók szemöldöke is a látottaktól. Volt ahol csak a képkeret maradt a falon, a benne egykoron virító festménynek pedig hűlt helye fogadta a tulajt. Valakinél a csillárt szerelték le, másoknál kicsavarták az energiatakarékos izzókat, lenyúlták a ceruzaelemeket, dekorációs tárgyakat emeltek el. De loptak már el a vendégek WiFi routert, set-top boxot, zuhanyfüggönyt, kerti széket, továbbá szereltek le fogast és polcot is. Akadt olyan apartmanos is, akinél a csaptelep tömítőgyűrűjét vitték el.

 „Nagyobb értékű lopásra is van sajnos példa

– avatott a részletekbe Trepess Beatrix, a Szallas.hu PR-menedzsere. – Tévével lépett meg, egy másik vendég pedig egy robotporszívóval lett gazdagabb.” Mégis talán az a szállásadó lepődhetett meg a legjobban, akinél kiásták a japán juharfát, vagy akinek a kertjében lévő homokozóból tűnt el a homok. Sajnos az is előfordul, hogy valaki a kulccsal együtt távozik és nem hajlandó visszaadni azt.
A legtöbb szállásadónál körülbelül minden tizedik távozó vendég után hiányzik valami. Mégis a többség szerint ez nagyságrendileg ugyanolyan arány, mint a pandémia előtt, csupán 14 százalékuk érzi úgy, hogy gyarapodott az enyveskezű vendégek száma az elmúlt másfél évben.

A Szallas.hu partnerei elmondása szerint átlagosan szobánként hozzávetőlegesen 5000 forint értékű kárral kalkulálnak.

A szállásadók zöme nem foglalkozik ezekkel a kisebb lopásokkal, beletervezi az áraiba. Komolyabb eszmei vagy anyagi érték esetén értesítik a vendéget, hogy adja vissza. Vannak, akik sikerrel járnak: a szállásadók 28 százaléka visszakapta már vendégétől az elcsent holmit, 16 százaléknak meg a szembesítést követő beismerés után megtérítették a kárt. Azonban az esetek 56 százalékában tagadás a reakció.

De nemcsak a mozdítható holmik elcsenése okozott fejvakarást. Olykor különleges kéréseket is kaptak a szállásadók. „Ezek egy része a légyott típusú, rövid foglalások esetén jellemzőek, amikor többnyire óvszer és síkosító bekészítését kérik – mondta Trepess Beatrix. – Egy partnerünk arról számolt be, hogy tőle olyan franciaágyat kértek, amihez bilincset lehet csatolni, egy másikat pedig teljes diszkrécióra szólítottak fel arra az esetre, ha a feleség érdeklődne felőle.” A PR-menedzser azt is elmesélte, hogy volt olyan eset is, amikor a szállás recepciósát kérte fel harmadik félnek az ott megszálló pár. Sajnos értelmetlen rongálásból és érthetetlen esetből is jutott bőven: volt, akinél az ágyneműtartót használták könnyítési céllal a WC helyett.A felmérés hátteréről:

A Szallas.hu partnerei körében végzett online felmérésben 821 szállásadó vett részt. 43 százalékuk apartman, 38 százalékuk vendégház, 9 százalékuk panzió, 5 százalékuk hotel és 5 százalék egyéb típus.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése