Utazás

Utazásszervezési hibák

Ezeket a hibákat kerüld el, ha a nyári utazást szervezed!

Nem kell, hogy a nyári utazás – akár külföldi, akár belföldi – megszervezése tortúra legyen. Ugyanakkor fontos, hogy időben tájékozódjunk, és ne essünk bele a leggyakoribb hibákba.

Tudtad, hogy a melegebb hónapokban az egyik legfelkapottabb keresés az interneten az, hogy „Hogyan szervezzük meg a nyaralást?”. Nem véletlenül. Vannak, akik az önálló szervezésre esküsznek, mások viszont az utazási irodákra bízzák az egész ügymenet lebonyolítását. Elmondjuk, melyik esetben, mire kell figyelned.

Nem a megfelelő biztosítást kötjük

Ne szépítsük: az önállóan szervezett nyaralás stresszesebb. Tulajdonképpen a pakolás, a rohanás, a hétköznapi dolgaink és a munka mellett még az olcsó repjegyeket, a szállását, esetleg az autóbérlést is intézhetjük. Ráadásul az egyetlen értékelést, amire hagyatkozhatunk, a netes vélemények jelentik, ha pedig a helyszínre érve meglepetés érne minket, magunknak kell megoldani a problémát. Arról se feledkezzünk meg, hogy akár neten, akár személyesen kötjük meg az utasbiztosítást, figyelnünk kell arra, hogy az utazásunk típusának (városnézés, üzleti út, tengerparti nyaralás, esetleg túrázás extrém kalandokkal) megfelelő csomagot válasszunk. Hiszen más szempontokat kell figyelembe vennie az utasbiztosításnál egy extrém sportokat űző nyaralónak, mint azoknak, akik családosan indulnak útnak, esetleg annak, aki munka miatt az értékesebb technikai eszközeit is magával viszi.

busz, strand és bőrönd

Fotó: Profimedia

Az elmúlt két év pedig egy új szabályhoz is hozzászoktatott minket. Bizony, a Covidról beszélünk. Akárhová is indulunk, tájékozódnunk kell, hogy az adott országban milyen beutazási szabályok vannak érvényben, milyen, és mennyi oltást fogadnak, és kötelező-e még a maszk használata. Ezeket gyakran 2-3 oldalas leírásokban teszik közzé az interneten, és ember legyen a talpán, aki még követni tudja, hogy hová, milyen oltással lehet belépni. Egy biztos: a leghitelesebb információkat a kormányzati konzuli szolgálat oldalán kaphatunk országokra lebontva.

Bárhová is utazunk, győződjünk meg arról, hogy az oltásunkat elfogadja a célország, valamint arról, hogy az utolsó oltástól nem telt el több, mint 270 nap. Legyen nálunk a digitális uniós Covid-igazolvány, és a biztonság kedvéért érdemes papíron is kinyomtatni azt.

Éjjel-nappal elérhető asszisztencia

És akkor még nem is beszéltünk a reptéri transzfer megszervezéséről, ha autóval utazunk, akkor a felmerülő váratlan költségekről, és a esetleges orvosi kiadásokról. Nehézség lehet, ha egyáltalán nem beszélünk idegen nyelvet, és úgy próbálunk meg segítséget kérni. Ilyenkor nagyon is érdemes utazási irodára bízni a szervezést, hiszen így nemcsak az utasbiztosításhoz kapott telefonszámon kérhetünk segítséget baj esetén, hanem az iroda munkatársait is kereshetjük.

nyaralók várost néznek

Fotó: Profimedia

De a szervezett utak mellett szól az is, hogy megkímélhetjük magunkat a szervezéssel járó stressztől, és garanciát kapunk arra vonatkozóan, hogy azt a szállást kapjuk, amit kiválasztottunk az ügyintézőnél. Persze ehhez az is szükséges, hogy engedéllyel rendelkező utazási irodán keresztül foglaljuk le a nyaralásunkat. 2022-ben bárki számára elérhető az a lista, amely azon utazási vállalkozásokat tartalmazza, amelyeknek az utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét Budapest Főváros Kormányhivatala jóváhagyta. Fontos információ, hogy ezen az oldalon megtalálhatjuk azokat a cégeket is, amelyeknek az engedélyét idén már bevonták.