Plusz egy éjszakát kellett Madridban tölteni a WizzAir – Madridból Budapestre tartó járat – 166 utasának, mert csütörtök este váratlanul törölték a járatukat – számolt be az RTL Híradó. Az egyik utas, egy magyar üzletember szerint órákig hitegették őket, és nem kaptak megfelelő tájékoztatást. Először adminisztratív okra hivatkoztak, majd egy hibás alkatrészre. Végül 28 órás késéssel landoltak Budapesten.
“Minket már a csőből szállítottak ki arra hivatkozva, hogy van egy apró technikai probléma. Semmiféle tájékoztatást nem kaptunk. Aki szóba állt velünk, az a földi kiszolgáló személyzet volt, akik szintén semmit nem tudtak, akiknek szintén nem a teljes igazságot fejtette ki a gép személyzete. Folyamatosan hitegettek minket, tehát folyamatosan azt az információt kaptuk, hogy ‘mindjárt elhárul a probléma’ ” – mesélte Gelencsér András, aki 5 kollégájával ragadt Madridban.
De nem hárult el a probléma, sőt a WizzAir törölte a járatot. Az utasokkal pedig közölték, hogy csak másnap tudnak indulni, de gondoskodnak szállásról.
Másnap délelőtt visszavitték az utasokat a repülőtérre. Ekkor derült ki, hogy egy meghibásodott alkatrész miatt nem szálltak fel előző este. “Végül Rómából érkezett értünk egy másik WizzAir-gép, és délután 5-kor kerültünk fel a gépre” – panaszolta Gelencsér András, hozzátéve: ott még elkezdődött egy 2 órás várakozás, mivel kiderült: elgépelték az utaslistát.
Az utasok végül a tervezettnél 28 órával később, péntek este értek Budapestre. A nyilatkozó üzletember azt mondja, ugyan történhet technikai hiba, a kommunikáció teljes hiányára nincs magyarázat. A történtekért a kollégáival együtt kártérítést kérnek a légitársaságtól.
A Wizz Air az RTL Híradónak elismerte, hogy műszaki hiba miatt törölték a járatot, de szerintük gondoskodtak az utasokról és a kommunikáció is megfelelő volt. Azoknak, akik igénylik, kártérítést fizetnek.
Kiemelt kép: illusztráció, iStock