Ugyan több érv is van, ami az elektromos autók mellett szól, azok üzemeltetési költsége 2023-ban tovább nő majd, ami sokakat eltántoríthat attól, hogy ilyen járművet vásároljanak. A Telex cikke szerint az országosan elérhető nyilvános töltőpontokon idén tavasszal és ősszel is emelkedtek a tarifát, várhatóan jövőre is lesz emelkedés.
Mint írják, a Mobiliti hálózatán a 100 kilowattnál nagyobb teljesítményű, úgynevezett ultratöltés ára 415 forintba fog kerülni percenként, ami közel háromszoros drágulás a jelenlegi árszinthez képest. A legolcsóbb 22 kilowattos AC-töltési lehetőségért, januártól kilowattóránként minimum 170 vagy akár 375 forintot kérnek majd a Mobiliti oszlopainál, míg a köztes lépcsőfoknak tekinthető, minimum 40, maximum 50 kilowattos AC és DC villámtöltés ára percenként 140-240 forintba fog kerülni a jövő év elejétől. Hozzáteszik, számos villanyautóval a benzines járművet meghaladó költséget jelent majd az MVM töltőinek használata.
Mindeközben több magyar településen megszüntették a zöld rendszámos, tisztán elektromos vagy a hibrid autók ingyenes parkolását. Ugyan Budapesten egyelőre nem tervezik ezen kedvezmények megszüntetését, de Békéscsabán a közgyűlés döntésének értelmében az év elejétől ebben a városban is fizetni kell majd a zöld rendszámos járművek parkolása után.