A késések és a járatkiesések 2022-ben körülbelül 244 millió embert érintettek Európában, ami az egész évben repülőre szállt 795 millió utas 31 százalékát jelenti. Ez az arány a koronavírus-világjárvány előtti évben, 2019-ben csak 24 százalék volt, tehát akkor a repülővel utazók 24 százalékának késett a gépe. A két év összehasonlításához érdemes hozzátenni, hogy 2019-ben még jóval többen, 1,12 milliárdan repültek egy év alatt. Tehát a késések úgy lettek gyakoribbak, hogy az utasszállítók még mindig kevesebb járatot indítanak, mint a pandémia előtt – írja az MTI.
Tomasz Pawliszyn, az AirHelp vezetője azt mondta, hogy nyáron a repülőterek és a légitársaságok nincsenek felkészülve a légi közlekedés újbóli berobbanására. Pawliszyn szerint 2023-ra sem várható javulás, sok késésre lehet számítani, mert a munkaerőhiány továbbra is komoly gondot okoz az ágazatban, és sztrájkok is nehezítik a kiszámítható légi közlekedést.