nlc.hu
Utazás

Csaknem 1 napot késett a Wizzair gépe

23 órás késéssel hozta haza a magyarokat a Wizzair Abu-Dzabiból

És ha ez nem lenne elég, még a bőröndjeik is elkallódtak!
Wizzair repülő

A Blikknek mesélt megpróbáltatásairól a Wizz Air légitársaság egyik magyar utasa, aki 23 órás késéssel érkezett meg Budapestre Abu-Dzabiból. Elmondása szerint teljes káosz volt a kommunikáció, ahogy az ilyenkor lenni szokott, a hosszú várakozás alatt többször is módosították a járat indulását, bőröndjeiket pedig hiába várták Budapesten.

Tóth Barnabás – sok magyar utassal együtt – január 27-én 19:50-kor indult volna haza Abu-Dzabiból. Az egynapos reptéri tortúra akkor kezdődött, amikor már minden utas elfoglalta a helyét a gépen. Mikor leszállították őket a gépről, Barnabás a pilótánál érdeklődött, mire lehet számítani. Azt mondták neki, hogy a repülő valószínűleg csak másnap indul Magyarországra. Miután elhagyták a gépet, este 9 óra körül tájékoztatta őket a légitársaság sms-ben és e-mailben, hogy a Budapestre induló járat csak másnap délelőtt 10 óra száll majd fel.

„Körülbelül este 9-kor betereltek mindenkit egy reptéri váróba, de mivel már mindenki becsekkolt, így nem lehetett onnan kijönni.
Még ételt és italt se tudtam venni, mert nem mehettem ki onnan. Arról tájékoztattak minket, hogy a Wizz Air biztosít majd ingyen szállást és az ahhoz szükséges transzfert, csak egy kis türelmet kérnek a papírmunkákhoz” – idézte fel az utas.

Este 10 órakor jelezték nekik, hogy 1 óra múlva megérkeznek a szállásra induló buszok, de itt is hiba csúszott a számításba:

„Én személy szerint hajnali 3-kor jöttem ki a reptérről, abból a váróból, ahová este 9-kor tereltek be. Semmiféle kommunikáció nem volt, alig tudtuk, mi történik. Totál káosz! Amikor kiértünk a reptér elé, még várni kellett a transzferbuszokra, így nagyjából hajnal 4-re értünk a szállodába, ahol fél 5-kor kaptam meg a szállodaszoba kulcsát. Mindezt úgy, hogy azt az infót tudtuk, hogy másnap délelőtt 10 órakor indul a gép” – részletezte a lapnak.

„A szálloda reggel 7-kor az összes, mind a 200 embert felkeltette, majd megpróbálta betuszkolni transzferbuszba, aztán félúton közölték velünk, hogy nem is 10-kor indul a gép, hanem délután 3-kor. Így a busz visszafordult a szállodába.”

A megadott új időpontban sem indult el a gép, csak január 28-án délután 5 órakor szállt fel velük: útközben be kellett iktatni egy extra leszállást Várnán, hogy tankolhassanak. Több utas bőröndje azóta sem került elő.

FRISSÍTÉS:

A Wizz Air az alábbi közleményt juttatta el hozzánk az esettel kapcsolatban:

A Wizz Air a január 27-én Abu-Dzabi és Budapest között közlekedő járatát meghibásodás miatt volt kénytelen átütemezni január 28-ra. A módosításról és a szükséges tudnivalókról az utasokat az általános eljárás mentén tájékoztattuk e-mailben és SMS-ben egyaránt.

A Wizz Air-rel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával.

Fotó: Getty Images

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top