Radó Sándor ismertette és mi is beszámoltunk róla, hogy az erős szél miatt a légitársaság Budapestről Madeirára tartó gépe kedden kétszeri próbálkozás ellenére sem tudott leszállni, ezért a mintegy 500 kilométerre fekvő Tenerifén landolt.
Az utasoknak szállást és ellátást biztosított a légitársaság kedd este és jelezték, hogy szerdán egy mentesítő járat érkezik, amely átviszi őket Madeirára és az ott rekedt utasokat visszahozza Budapestre. Az időjárási viszonyok azonban szerdán tovább romlottak, a szél erősebb lett és a járatot törölték – tette hozzá. Ugyanakkor Teneriféről – a menetrend tartása érdekében – szerda délután visszaindult Budapestre a Wizz Air gépe – tette hozzá.
A Madeirán maradt utasokat e-mailben tájékoztatta arról a légitársaság, hogy ingyenesen átfoglalják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését vagy a Wizz Air kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak. Azok az utasok, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásároltak meg jegyüket, azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak.
A Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden. Radó Sándor jelezte, a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de észszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.
Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárási körülmény. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de az ellátást biztosítania kell a légitársaságnak.