Utazás

Budapesti kirándulás: Hárs-hegy kör

Egynapos budapesti kirándulás: Hárs-hegy kör

Szabadulnánk Budapest belvárosából, de mégsem mennénk olyan messze? Akkor kiránduljunk egyet Budán, tegyük meg a Hárs-hegy túrát!

Budapest hatalmas területen helyezkedik el, ami pont jól jöhet, ha el szeretnénk menni egy gyors kirándulásra. Ugyanis erre is van lehetőségünk, ráadásul nem kell messze menni, hogy a természet lágy ölén sétálgathassunk.

Amint megengedi az idő, egyre többen kerekednek fel, hogy a természetben töltsék szabadidejük. A Hárs-hegy kör éppen megfelel egy ilyen aranyos kis hétvégi kiruccanásnak. Mehetünk családdal, mert a túra nem nehéz, bírják a gyerekek is, sokan döntenek úgy, hogy kutyáikkal túráznak. Természetesen egyedül is megtehető a kör, mert a környék biztonságos, az út rendesen ki van jelölve.

A kör kocogásra is alkalmas, ugyanis külön út van kijelölve azok számára, akik sportolni kívánnak. Biciklivel sajnos nem szabad megtenni a túrát.

Útleírás

A túra a Szépjuhészné vasútállomástól indul. A parkolótól kezdve az S jelzést kell követni. Itt található a Gyermekvasút is, amelyre fel lehet ülni, a gyerekek biztosan imádni fogják. Útközben rengeteg pad áll rendelkezésünkre, hogy megálljunk megpihenni, vizet inni, hallgatni a természet hangját.

Mielőtt felérnénk a csúcsra, a Kaán Károly-kilátóhoz, tarthatunk egy újabb pihenőt. A kiépített részen tűzrakási lehetőség, padok és asztalok vannak, illetve gyönyörű kilátás nyílik a Pilis vonulataira.

A csúcs nagyon közel van ehhez a pihenőhöz. Mindössze 50 métert kell megtennünk, és a Nagy-Hárs-hegy csúcsán találhatjuk magunk, 454 méter magasan. Itt található az előbb említett Kaán Károly kilátó, ahonnan be lehet látni szinte Budapest egészét.

A következő állomás sincs messze. Pár perc séta után a Bátori-barlang fogad minket. Bemenni sajnos nem lehet, azonban beleshetünk a vasajtóba vágott résen. Veszélyessége miatt külön engedély szükséges látogatásához. A hagyomány szerint Bátori László ebben a barlangban írta magyar nyelvű szentírás-magyarázatait és a szentek életéről szóló történeteit. Munkásságáért az egyház később boldoggá avatta.

Gumicsizmában túrázó férfi és kisgyerek.

A túra kisgyerekekkel is végigjárható

A barlang után rátérünk a sárga háromszög jelzésre, amely pár száz méter után elvezet a Kis-Hárs-hegyen (362 méter) álló Makovecz Imre-kilátóhoz. A torony nem magasságával hívja fel a figyelmet, inkább szerkezete miatt. A kerek építmény függőleges tengelyét egy lebetonozott acélcső alkotja, amelyen kettős csigalépcső visz fel a tetején lévő kis teraszra.

A kilátót körülvevő erdei tisztásról visszatérünk a sárga háromszög jelzésen a domb aljába, ahonnan balra rátérünk a zöld irányított körtúrát és a Mária-utat jelző ösvényre, amely egészen a Szépjuhászné parkolójáig vezet vissza. Itt elfogyaszthatunk egy jól megérdemelt lángost vagy akár ebédet is, hiszen két büfé is áll rendelkezésünkre.

A 4,5 kilométeres Hárs-hegy minikörtúra tökéletes kirándulásnak tekinthető. Az út egyáltalán nem fárasztó, még kisebb gyerekekkel is könnyen lejárható. Közben bármikor megállhatunk pihenni, mivel rengeteg paddal és asztallal találkozhatunk a nagyjából 1 órás kirándulás alatt.

Megközelítés

A Széll Kálmán térről induló 22-es, 22A és 222-es jelzésű BBK busszal érkezve a Szépjuhászné vasútállomás megállóban szálljunk le. Innen már láthatjuk a büfét és a parkolót, pár perc séta után indulhat is a túra!

Extra izgalmakért érkezhetünk Gyermekvasúttal is, szintén a Szépjuhászné megállónál kell leszállnunk.

Ha autóval jönnénk, akkor az is lehetséges, hiszen rengeteg parkolási lehetőség van. Azonban kell azzal számolni, hogy nagyon hamar betelnek a helyek, hiszen ez egy népszerű túra, sokan látogatnak el ide. A parkoló díjmentesen használható.

(Forrás: Természetjáró, Fotó: Getty Images)