nlc.hu
Utazás

Két ablaka is hiányzott a felszálló repülőgépnek

5000 méter magasan járt a repülő, amikor észrevették, hogy hiányzik két ablaka

A szakértők szerint nem sokon múlott, hogy az eset katasztrófával végződjön.

Egy Airbus 321-es gép visszafordult a Stansted repülőtéri kiindulópontjára, amikor a személyzet egyik tagja 5000 méter magasságban kiszúrta, hogy hiányzik a gép egyik ablaka. Az eset még a múlt hónapban történt, de csak most hozták napvilágra, miután a hatóságok kivizsgálták, mi történhetett – írja a brit Metro, ahol fotókat is mutatnak a hiányzó ablakokról.

Airbus 321

Egy Airbus 321-es utastere (fotó: Profimédia)

A vizsgálat feltárta, hogy az utastérben két ablaküveg hiányzott, kettő pedig nem volt a megfelelő pozícióban. A hiányzó ablaküvegek esetén az egyetlen elem, ami elválasztotta az utasokat a kinti levegőtől, a karcolás elleni üveg volt: ez egy olyan elem, amit azért terveztek, hogy megakadályozzák az utasok külső üvegekhez való hozzáférését.

A repülőgépet a Titan Airways üzemelteti, viszont a TCS World Travel, egy Amerikai Egyesült Államokban székhellyel rendelkező luxusutazási vállalat használja. Az eset egy nappal azután történt, hogy a repülőgépet a földön filmforgatáshoz használták. Erős fényeket állítottak fel a közelében, hogy a napkelte illúzióját keltsék – áll a jelentésben. A fények öt és fél órán át világították a gép jobb oldalát, majd négy órán keresztül a másikat, miközben szabálytalanul, a géphez túl közel helyezték el a lámpákat.

A repülőgép október 4-én szállt fel Orlando, Florida felé 11 fős személyzettel és 9 utassal. Az utasok együtt ültek a repülőgép közepén. A felszállást követően a személyzet egyik tagja elindult a gép hátsó része felé, ahol észrevette, hogy az egyik ablak körül lebeg a tömítés. Ezt azonnal jelentette, és a gép rögtön visszaindult a londoni Stansted repülőtérre. Az utazás alatt a kabinban a légnyomás nem változott. A nyomozás kiderítette, hogy az erős lámpák fénye megolvasztotta azt a habot, ami a helyükre rögzítette az ablakokat, aminek deformálódás lett a vége. A gép a legmagasabb pontján már 5000 méteres magasság körül járt: amennyiben nem fordulnak vissza, bekövetkezhetett volna a katasztrófa.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top