A Budapest Airport menedzsmentjének azonnali döntését követően egy-egy dedikált várakozóterületet jelöltek ki 2A és 2B terminálokon a Liszt Ferenc repülőtéren – közölte a Budapest Airport.
Mint írták, a kijelölt területen az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltetője szükség esetén ételt és italt oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. A zónákban tartózkodók emellett gyorsabban juthatnak hozzá a járatukat érintő legfrissebb információkhoz.
A BUD:carezone névre keresztelt zónák a 2B Terminálon a B1-B2 beszállítókapuk előtt, illetve a 2A Terminálon az 1. utasmólón az A17 beszállítókapu előtt találhatóak.
A Budapest Airport azt javasolja az utasoknak, hogy amennyiben a légitársaság vagy a földi kiszolgáló vállalat tájékoztatta őket a járatuk késéséről vagy törléséről, és a repülőtér területét nem tudják vagy nem akarják elhagyni, akkor itt várakozzanak, ezzel biztosítva, hogy a járatukat érintő aktuális információkhoz a lehető leghamarabb hozzájussanak.
A várakozóterületeket azután jelölték ki, hogy az utóbbi napokban egész Európában, így Budapesten is rengeteg járatkéséssel és járattörléssel kellett az utasoknak számolniuk, és gyakran hosszú órákon át várakoztak a reptéren. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata – lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.
Nagy Márton pénteki közleményében azt írta, hogy a 21. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. A tárcavezető berendelte a légforgalmi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét is.
(nlc/MTI)