nlc.hu
Utazás
Többé nem kell szenvedni a QR-kóddal a BKV-n

Többé nem kell szenvedni a QR-kóddal a BKK járatain

Nagyot változik a közösségi közlekedés rendszere.

A BudapestGO alkalmazás továbbfejlesztésével megkönnyíti az utazók számára a digitális bérlethasználatot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A társaságnál folyamatosan kutatják az utazók igényeit, és fejlesztéseiket a visszajelzések fényében alakítják, hogy minél többek számára vonzóbb legyen a közösségi közlekedés, ugyanis immár a jegy- és bérletvásárlások kevesebb mint negyede a BudapestGO-n keresztül zajlik.

A BKK a jövőben szeretné megkönnyíteni a digitális jegy, illetve bérlet használatát – jelentette be honlapján a cég – , ezért továbbfejlesztik az alkalmazásban jelenleg is elérhető „metró” gombot. A jövőben a felszíni járműveken is használható, úgynevezett „felszállok” gomb a bérleteken, valamint a napijegyeken is megjelenik, és mind az alkalmazásból, mind a widgetből elérhető lesz.

Az új funkció – amely várhatóan decembertől lesz használható – lényege, hogy nincs szükség kódbeolvasásra, felszálláskor elég csak rákattintani a „felszállok” gombra, majd kiválasztani az aktuális járatot, és megjelenik a mozgó ábra, amelyet elsőajtós felszálláskor a járművezetőnek, illetve a metróbejáratnál ellenőrzés esetén szükséges felmutatni.

A fejlesztés bevezetésével párhuzamosan a BKK fokozatosan, több lépésben kivezeti a járműveken található, NFC-vel ellátott jegyérvényesítő matricákat, a helyükre pedig visszatérnek a hagyományos QR-kóddal ellátott verziók. Ennek elsődleges oka, hogy a járművek külső felületén is megtalálható NFC-s matricák extrém időjárási körülményeknek vannak kitéve, ezért a hagyományos matricákhoz képest könnyebben rongálódnak, pótlásuk pedig komoly plusz költséggel jár. Emellett az utasoknak csupán elenyésző százaléka használja az NFC-s jegyérvényesítési módot.

A BKK  folyamatosan cseréli a nem megfelelő állapotú matricákat hagyományos QR-kódos verziókra, és arra hívták fel a figyelmet, hogy a matricákat csak az eseti jegyeknél kell használni a jegyérvényesítéshez, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet

A társaság a Pay&GO rendszer továbbfejlesztését és teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét is vizsgálja, mivel egyre nagyobb erre az igény, Jelenleg a 100E Repülőtéri Expressz járaton, valamint a kisföldalattin (1-es metró) elérhető Pay&GO indulása óta már 1,8 millió jegyvásárlás történt ezen a rendszeren keresztül.

Kiemelt fotó: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top