Egy elfordított első kerekekkel parkoló autó furcsa látvány lehet, azt is hihetnénk, hogy a sofőr elfelejtette egyenesbe visszatekerni a kormányt. Pedig a rutinos vezetők nem véletlenül hagyják ilyen pozícióban a kormányzott kerekeket parkolás esetén: fő indokuk a biztonság. Lejtős úton parkolva a szilárd útszegélynek támasztott kerék tehermentesíti a rögzítő féket – autónk így nem fog tudni elgurulni, hogy aztán ki tudja milyen balesetet okozzon – írja az Autotrendy.
A járdaszegély megfogja a kereket, ha felé van fordítva.
Egyedül arra kell figyelni, hogy lejtő, vagy emelkedő felé áll-e a járművünk orra.
Ha az autó eleje van lejjebb, akkor a kormányt jobbra tekerve kell a padkának vezetünk a gumiabroncsot, míg ha orral felfelé parkolunk, akkor balra fordított kerékkel kell megtennünk ugyanezt. Bár van, aki attól tart, hogy a padkának támaszkodó kerekek tönkreteszik a felfüggesztést vagy a szervokormányt – ez tévedés.
A szervószivattyú eleve csak járó motornál dolgozik,
parkolás közben nem kopik emiatt semmi és a felfüggesztés sem károsodik, ha a manővert óvatosan hajtjuk végre. Egy elfordított kerekű autót ráadásul nehezebb elvontatni vagy eltolni is – tehát afféle immobilizerként is szolgál ez a megoldás. A kiforgatva hagyott kerekekkel pedig kiállni is könnyebb lesz a parkolóhelyről.
Kép forrása: Pixabay
