„Lehetséges, hogy egyes vásárlók szerelmesek ingóságaikba?” – tették fel a kérdést John L. Lastoviczka (Arizona Állami Egyetem) és Nancy J. Sirianni (Texasi Keresztény Egyetem) kutatók. Nos, úgy tűnik, hogy autók, számítógépek, biciklik és fegyverek esetében a válasz egyértelműen igen.
A kutatók öt autókiállítást látogattak meg Arizonában, és interjút készítettek az ottani kocsiőrültekkel (19 és 68 év közötti férfiakkal és nőkkel). Az eredmények szerint a leginkább elkötelezett rajongók nem is márkájuk szerint említik autójukat, hanem becézgetik őket, és kapcsolatuk az autójukkal inkább hasonlít egy romantikus szerelmi kapcsolatra.
„Az anyagi javak birtoklása segíthet csökkenteni a szociális elszigeteltséggel járó negatív érzelmeket és hozzájárulhat az általános jólét kialakulásához. Ezek az emberek így kompenzálnak, ami még mindig jobb, mintha az alkoholban vagy a drogokban keresnének menedéket” – írják a kutatók.
„Az elkötelezett vásárlók általában hatszor többet költenek kedvenc tárgyukra, mint normális esetben. A fegyvereiket bálványozó férfiak például kisebb vagyonokat képesek tisztítószerekre és célzóberendezésekre költeni.”
Forrás: Medipress