Ami még rosszabb: ezt az infót azóta a BMW elnöke is megerősítette. Ebből két dolog következik. Egyrészt ledől egy újabb bástya az autós konzervativizmus düledező erődjében; piros kombi dízel Jaguar után elsőkerekes BMW is lesz. De van itt még valami.
Vajon tényleg nem tudják az autósok, mit vezetnek? Fogtunk egy kamerát, mentünk és megkérdeztük őket. Igyekeztünk minél több BMW-st és minél több hölgyet zaklatni; csúnya prekoncepciónk szerint főleg e két halmaz metszetének kellett volna viccesen tudatlannak mutatkozni. Íme az eredmény:
Tapasztalatunk szerint a magyarok (és a mintába véletlenül belekeveredett diplomata hölgy) tehát igenis, jobbára tudják, mit vezetnek. A 120d-ben ülő lány például csupán tíz lóerőt tévedett a teljesítményben, és tudta, hogy a kocsija hátsókerekes. A budapesti autósok tehát legalább nagy vonalakban tisztában vannak azzal, hány lóerős, hol hajtó, milyen márkájú és típusú kocsiban ülnek épp.
Akiktől viszont óvakodni kell: a középkorú és idősebb hölgyek. Láthatóan jelentős részüket egyáltalán nem érdekli bűzös vasszekerük, mint műszaki eszköz. Amíg csak derült időben autóznak ábólbébe, nincs is ezzel baj. De belegondolni se merek, milyen reakciót váltana ki például a kedves chevrolet-s hölgyből egy lefagyott folt a kanyarban vagy egy hirtelen kiugró nyuszi az erdő szélén.