Még a bordái órái is kilátszanak
A kisebbik Porsche kupé kőkemény sportkocsi, ami eddig 265 lovas alap- és 320 lóerős S változatban létezett, télire azonban rázárták a konditermet. Az intenzív kezelés eredménye 55 kiló mínusz lett az S-hez képest, de a Cayman R-nek jól áll a slankítás. Akik otthon vannak az ultrakönnyű autók világában, már kívülről fújják, és igazuk van: a Cayman R-ből hiányzik a légkondi, és a rádiót is hiába keressük az utastérben. Mármint alapáron, extra pénzért nagyon szívesen visszateszik bele Zuffenhausenben, de a futószalag mellett alighanem elhangzik majd néhány szaftos poén a nagy adag tejszínhabbal kért gyümölcssalátáról. Egy autó vagy könnyű, vagy kényelmes. Ez a tétel sportkocsiknál annyiban módosul, hogy vagy könnyű, vagy jó. És a Cayman R jó.
–2 centi, ami valójában 2,2
Bár a Cayman futóműve eddig is etalonnak számított, az R-en azért még reszeltek egy kicsit. 2 centivel rövidebbek lettek a rugók, nagyobbra vették az összes kerék dőlését és a stabilizátorokat is szigorúbbra faragták. És akkor most egy feladvány: ha csak két centivel került közelebb a földhöz a Cayman R karosszériája, akkor hogy lehet a tömegközéppontja 22 milliméterrel lejjebb, mint korábban? Bizony, a súlycsökkentés a kulcs, a –55 kiló két millimétert számít. Nem, ez nem a Forma–1, csak a Porsche ügyel a részletekre.
3,9 kg/lóerő
Tehát könnyű és feszes, de vajon mennyire izmos? A szálkásítás nem erőfejlesztés, úgyhogy csúcsteljesítményben nem lép túl nagyot előre az R, mindössze 10 lóerővel tud többet, mint a Cayman S. Alighanem vigyázni kell a 911-es nimbuszra. Pedig már így is a Cayman R a jobb, ami a tömeg/teljesítmény arányt illeti. Itt egy lóerőnek 3,9 kilóval (PDK váltós verzió: 4kg) kell elbánnia, míg az alap 911-esben 4,3 kiló jut egyre a 345 lóerőből. Lehet, hogy a gyári adatok mást mutatnak, de ez az autó gyorsabb, mint egy egyszerű 911-es.