A parfüm ízlés dolga. Van, aki a fanyart kedveli, és van, akinek a gyümölcsös jön be. Így aztán parfümöket tesztelni persze igencsak szubjektív, főleg mivel más-más hatást tud elérni ugyanaz a termék attól függően, ki fújja magára. A szubjektív elemek mellett viszont mégis csak akad néhány közös nevező. Például az, hogy a választott illat mennyire tartós, mennyire jellegzetes, és összességében milyen hatást kelt.
Bruno Banani: Absolute Woman
Ahhoz képest, milyen névre tett szert, Bruno Banani parfümjei csak 2000 óta szereplői a piacnak. Ferde üvegei jellegzetesek, illatai pedig közkedveltek. A Magic Woman vagy éppen a Pure Woman kifejezetten népszerű, úgyhogy kíváncsiak voltunk, vajon mit sikerült alkotni Absolute Woman név alatt. Gyümölcsös-virágos jellegű az illat, többek közt vanília és cukrozott ámbra az alap, a szív viszont rózsa, körömvirág, jázmin és narancsvirág, a fej pedig például rózsaszínbors és rózsaszín grapefruit.
A gyümölcsösséget valóban jól éreztük, viszonylag friss az illat, viszont néhány óra elteltével inkább fanyarrá válik. Talán éppen ezért tényleg szinkronban van az elnevezésével, legalábbis abban a tekintetben, hogy nem egy tinilányos parfüm, sokkal inkább illik harmincas-negyvenes korosztályhoz. 3-4 óra elteltével is határozottan tartósnak bizonyult, sőt ez volt a kipróbáltak közül az egyetlen, mely a szappanos csuklómosásnak is ellenállt, bár ez a teszt lezárását képezte elvileg, nem pedig szerves részét.
A Burberry márka hallatán az embernek joggal jut eszébe az “elegáns” vagy éppen “klasszikus” jelző. Az új parfüm is tökéletesen hozza az elegancia vonalát. Narancs, citrom és jázmin teszi ki többek közt az illatot, de nem tolakodóan gyümölcsös az összhatás, sokkal inkább emlékeztet valamiféle lágy tisztaságillatra. Az elegancia mellett pedig üde és virágos. Ugyanakkor nem különösebben tartós a teszt alapján. 3-4 óra elteltével érezni ugyan még nyomokban, de ez nem az a parfüm, amelyet reggel magadra fújsz, és a munka utáni programhoz sincs szükség a felfrissítésére.
Bár a fejillat barack, írisz és bergamot, mégis első hatásra tolakodónak tűnt a tesztelés során. Aztán néhány óra elteltével sokat lágyult, kifejezetten kellemes, kicsit édeskés, gyümölcsös, virágos és nagyon nőies hatást keltett. Alapjegyei: a bőr, a pacsuli és a pézsma, az összhatás könnyű, de nem különösebben jellegzetes. Amellett, hogy nőies, nem a kimondottan emlékezetes illatok közé tartozik. Viszonylag tartós, bírta a több órás próbát, viszont nem egy reggeltől estig kitartó fajta.
Az Yves Saint Laurent legendás Opiuma megosztó: sokak számára felejthetetlen, másoknak erőszakos és karcos illat. A Black Opiumra ezek után igazán kíváncsiak voltunk, vajon milyen lehet. A beharangozó reklám dögös, sötét, szexi vonalat ígért, és bár nem erre asszociáltunk volna a tesztelés során, a reklámot utólag újra megnézve valahogy mégis passzol a hangulat és az illat. Még ha nem is maradéktalanul. Első szippantásra süteményszerű benyomást kelt. De nem az émelyítő, töményen vattacukros fajtából, inkább annak árnyaltabb formájában. És az órák elteltével megmarad az édeskés, közben mégis keleties, gourmand vonal. A fejillatok közt jelzett gyümölcsöket nem éreztük (narancs, körte), a vaníliát és jázmint viszont annál inkább, különlegességet és gourmand hatást pedig a kávé ad neki. Úgy, hogy ezalatt mégsem éreztük két lábon járó édességboltnak magunkat. Emellett egyébként tartós is, de nem verhetetlenül.
Penélope Cruz a reklámban igencsak jó ígéretnek tűnik erre a parfümre. Csábító, felszabadult, magabiztos, dögös, és emellett még önfeledten mosolyogni és képes, nem csak félig leeresztett szemhéjjal szexiskedni. Elvileg ez a parfüm a rózsa sötétebbik oldalát adja, van benne az orchideától a tahiti vanílián keresztül a tömjénig egészen izgalmas összetevők sora. Csodát a tesztelésnél azért nem kaptunk. Az órák elteltével egy édeskés, púderes illattá alakult, kicsit virágos beütéssel. Kellemes, de nem felejthetetlen.