Kiírták a pályázatot a váci Duna-híd tervezésére, ami új, 16 kilométeres úthálózatával a Szentendrei-szigeten keresztül kötné össze a M2-est és a 11-es utat. Azaz a szigeten haladna át az Esztergomot és Gödöllőt összekötő új közlekedési folyosó – írja a Telex.
A híd építéséért Rétvári Bence, az EMMI államtitkára, a Fidesz-KDNP térségbeli parlamenti képviselője lobbizik gőzerővel. Közösségi oldalán már korábban bejelentette, hogy a váci Duna-hídra szüksége van a térségek, ezért megkereste az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát. Az ITM nem zárkózott el, azt írta, a híd megépítésének műszaki szükségességével egyetértenek.
Az útlobbi szerint a váci Duna-híd nem csak a váciak számára lenne nagy segítség a közlekedésben, hanem a környékbeli településeken élőknek is könnyebbséget jelentene a Duna mindkét oldalán. A híddal gördülékenyebben elérhető lenne mind a 11-es, 2-es és M2-es út, valamint Esztergom és Gödöllő között is nyitna egy új, a fővárost elkerülő közlekedési folyosót.
A híd ellen szól azonban, az Esztergom és Gödöllő közötti közlekedési folyosó várhatóan jelentős autós forgalmát Natura 2000-es területek közelében, védett vízbázis felett vezetnék át, az eddig forgalomtól megkímélt, természetközeli állapotban levő szigeten úgy, hogy a tervezett váci híd úthálózata a sziget másik felén álló tahitótfalui hídon jutna át a Duna jobb partjára.
A Szentendrei-sziget álmos pihenő-nyaraló jellegét teljesen megváltoztatná a szigetet kettévágó út. A térségbe eddig egy kerékpárutat terveztek: az Eurovelo 6-os bringaút a sziget északi felén menne be egy (mostanára elbizonytalanodott építésű) kerékpáros hídon, és Szentendrénél távozna róla a leszavazott és elvetett kerékpáros híd helyett kompon. A nemzetközi bringautat is keresztezné a forgalmas autóút, ha megvalósul – írja a lap.