nlc.hu
Aktuális
A Google mentheti meg az elütött gyalogosok életét

A Google mentheti meg az elütött gyalogosok életét

Különös megoldást szabadalmaztatott a keresőcég, amely újabban az intelligens otthonok mellett az önvezető autók világába is igyekszik betörni. Ha megvalósul az elképzelés, a gázolásos balesetek sokkal kevesebb halálos áldozattal járhatnak a közeli jövőben.

Ezen a héten kapta meg a szabadalmi oltalmat az a terv, amely az elképzelés szerint egy gázolásos balesetet követően megvédi az áldozatot az úgynevezett másodlagos ütéstől. Ez annyit jelent, hogy a motorháztetőt egy speciális bevonattal látják el, amelyre az elütött ember egyszerűen odaragad, így nem repül le az autóról, és nem szenved további súlyos sérüléseket, amikor az aszfaltra zuhan. A gázolásos baleseteknél ugyanis éppen ez a másodlagos ütés okozza a legnagyobb bajt.

A szabadalmi kérelemhez mellékelt működési ábra (Kép: Google)
A szabadalmi kérelemhez mellékelt működési ábra – kép: Google

A szabadalmi beadványt eredetileg még 2014-ben adták be, akkor csupán az önvezető autókhoz kapcsolódó biztonsági megoldásként gondoltak rá.

A különleges bevonat textúrája a tojáshéjhoz hasonlít, és a fejlesztők ígérete szerint, egy emberi testet képes ilyen módon “megfogni”, a vezetés közben az autónak csapódó rovarokat, bogarakat nem fogja légypapírként összegyűjteni.  

“Sokkal jobbak a túlélés esélyei, ha az embert csak egyszer üti el az autó, és ezután nem zuhan az úttestre, illetve nem csapódik neki egy másik, a forgalomban részt vevő autónak – mondta Rebecca Thompson, az American Physical Society szóvivője a Gizmodo portálnak nyilatkozva. – A biciklisták sisakja is leginkább az ellen nyújt védelmet, hogy egy esetleges balesetnél ne üssék be a fejüket az úttestbe vagy a járdaszegélybe.”

A “ragacsos” autóalkatrészek mellett ez a biztonsági megoldás alkalmazható lehet más területeken is, ahol veszélyes mozgó gépek működnek.

“Ez a rendszer a külső légzsákok alternatívája lehet, illetve biztonsági másodmegoldásként is elképzelhető az alkalmazása” – ezt már Gabe Klein a washingtoni, illetve chicagói közlekedési felügyelet korábbi munkatársa mondta.

Thompson arra is felhívta a figyelmet, hogy a megoldás, bár ígéretes, de még korántsem tökéletes, mivel az elgázolt gyalogos a kocsi elejére ragadva megakadályozhatja, hogy az autó biztonságos helyre húzódjon, illetve további sérülésveszélyt rejthet, ha a gyalogos lábát a jármű maga alá gyűri. Emellett viszont abból a szempontból is hasznos lehet, hogy a vétkes autós ilyen esetben kisebb eséllyel hagyná el a helyszínt elsősegélynyújtás nélkül.

További cikkek balesetekről és a jövő közlekedéséről az NLCafén:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top