nlc.hu
Szabadidő
Józan mámor

Józan mámor

A sebesség varázsa csak akkor nem csap át átokba, ha hûvös fejjel – és higgadt lábbal – kordában tartjuk lelkesedésünket. A Citroën C3 esetében ebbõl a szempontból is nehéz önuralmat gyakorolni, ám szerencsére az autó figyelmeztet minket, ha megfeledkezünk magunkról.





Vajon a rendőrség, a pillanatnyi forgalmi helyzet vagy saját ítélőképességünk határozza meg, mi számít veszélyesen gyorsnak? A Citroën nem készült fel arra, hogy ilyen filozófiai okfejtésekben állást foglaljon, abban azonban biztosak lehetünk, hogy az általunk felállított korlátokat nem csak betartja, de be is tartatja.

A C3 összes változatánál alapszolgáltatás az a funkció, amelyet kötelezővé kellene tenni minden autóban – ám még a nagyobb kategóriákban is ritkaságszámba megy. Ez a rendszer folyamatosan ellenőrzi sebességünket, és ha túllépünk egy, előzetesen általunk meghatározott értéket, hangjelzéssel figyelmeztet arra, hogy korábban mi magunk ítéltük felelőtlennek ezt a tempót. A gyorsítást természetesen nem akadályozza meg, csak emlékeztet, ha megelőztük az előttünk haladót, ne folytassuk a száguldozást.





A C3 tizenhat szelepes motorjaihoz: az 1,4 literes benzin-, illetve dízelüzemű erőforrásokhoz, valamint az 1,6 literes benzinmotorhoz – utóbbihoz felár nélkül – kínált sebességtartó automatika egyszerre teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá a vezetést. Elég egy mozdulat, és a gázpedál nyomva tartása nélkül, hegyen-völgyön (vagy ami oly nehezünkre esik, lakott területen) azonos sebességgel halad tovább az autó – ilyenkor mellesleg a fogyasztás is csökken. Persze mindkét rendszer kikapcsolható, és akkor megint a magunk urai lehetünk – de vajon miért hallgattatnánk el jóakaróinkat?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top