Az elmúlt időszakban egyre több jelzés érkezik a hazai pénzintézetekhez arról, hogy magukat ügyintézőnek kiadó csalók telefonon keresik meg az ügyfeleket, és próbálják megszerezni a számlájukhoz való hozzáférést lehetővé tevő titkos azonosítókat – figyelmeztet a CIB Bank.
A csaló általában valamelyik magyarországi bank alkalmazottjaként mutatkozik be, és azt állítja, hogy gyanús pénzmozgást észlelt az ügyfél bankszámláján.
Erre hivatkozva a csalók elkérik az ügyfél bankkártya-adatait, és megkérik őt arra, hogy emelje a kártyához tartozó limitet, adja meg a hitelesítő kódját, vagy engedélyezze számítógépén a távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését. Előfordulhat az is, hogy az ügyféllel egy „biztonságosnak” nevezett bankszámlára utaltatják a pénzét azzal az ürüggyel, hogy a saját számlája éppen támadásnak van kitéve.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a pénzintézetek szolgáltatásuk részeként rendszeresen keresik ügyfeleiket e-mailben és telefonon, de soha nem kérik el az ügyféltől az összes titkos azonosítóját – írja a CIB.
A bankkártya-adatok (száma, lejárata, cvv kód), a PIN-kód, a telefonos azonosító, jelszavak, és számla adatok kizárólag az ügyfél hitelesítésére szolgáló adatok, azokat még a banki alkalmazottak sem kérhetik el és az ügyfeleknek is azt tanácsolják, senkinek ne adják ki ezeket az adatokat.
(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Pexels/Anete Lusina)