nlc.hu
Trend
Ügyintézőnek adják ki magukat a banki csalók

Csalók próbálják átverni a magyar bankok ügyfeleit

Ügyintézőnek adják ki magukat a csalók, hogy megszerezzék az ügyfelek banki adatait.
Online bankolás

Az elmúlt időszakban egyre több jelzés érkezik a hazai pénzintézetekhez arról, hogy magukat ügyintézőnek kiadó csalók telefonon keresik meg az ügyfeleket, és próbálják megszerezni a számlájukhoz való hozzáférést lehetővé tevő titkos azonosítókat – figyelmeztet a CIB Bank.

A csaló általában valamelyik magyarországi bank alkalmazottjaként mutatkozik be, és azt állítja, hogy gyanús pénzmozgást észlelt az ügyfél bankszámláján.

Erre hivatkozva a csalók elkérik az ügyfél bankkártya-adatait, és megkérik őt arra, hogy emelje a kártyához tartozó limitet, adja meg a hitelesítő kódját, vagy engedélyezze számítógépén a távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését. Előfordulhat az is, hogy az ügyféllel egy „biztonságosnak” nevezett bankszámlára utaltatják a pénzét azzal az ürüggyel, hogy a saját számlája éppen támadásnak van kitéve.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a pénzintézetek szolgáltatásuk részeként rendszeresen keresik ügyfeleiket e-mailben és telefonon, de soha nem kérik el az ügyféltől az összes titkos azonosítóját – írja a CIB.

A bankkártya-adatok (száma, lejárata, cvv kód), a PIN-kód, a telefonos azonosító, jelszavak, és számla adatok kizárólag az ügyfél hitelesítésére szolgáló adatok, azokat még a banki alkalmazottak sem kérhetik el és az ügyfeleknek is azt tanácsolják, senkinek ne adják ki ezeket az adatokat.

(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Pexels/Anete Lusina)

Ne hagyd magad átverni!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top