A minőségi tartalomszolgáltatás jegyében űzi el az idővonalakról a kattintásvadász címeket a Facebook. A héten bevezetett algoritmus csak angol nyelven működik jelenleg, mi magyarok még nem érzünk ebből semmit. Ha majd működni fog, kevesebb “Úgysem hiszed el, mi történik, ha” jellegű címmel fogunk találkozni a Facebookon.
Hogy csinálják?
Összegyűjtöttek közel ezer hatásvadász címet, amiből remek mintát lehet készíteni és megtanítani az algoritmusnak. Az algoritmus a spamszűrőkhöz hasonlóan figyel jellegzetes kifejezéseket, mondattagokat. Minél inkább klikkvadásznak tűnik egy cikk, az algoritmus annál jobban bünteti a posztot. Sőt, akár az egész Facebook-oldalt, ahonnan az származik. “Ha naponta 50 bejegyzést posztolsz, és ebből egy klikkvadász, nem érint túlságosan az újítás. Ám ha spammer vagy, és csak ilyeneket raksz ki egész nap, akkor nagyon is” – mondta az oldal vezető termékfejlesztője.
Azért, hogy ne lehessen könnyen megkerülni és átverni az algoritmust, a Facebook nem ad ki iránymutatást működéséről.
Nem ez az első
Volt már egy hasonló algoritmus az oldalon, ami akkor lendült akcióba, ha a felhasználó egyből bezárta azt az oldalt, amire a vonzó cím miatt rákattintott. Ez az algoritmus nem tűnt elég hatékonynak.
Első helyen a család
Az új algoritmus a barátok és családtagok posztjait, képeit, videóit fogja feljebb emelni a hírfolyamban, ezzel előnyt kapnak a kedvelt oldalakkal szemben. A Facebook szerint a felhasználók több tartalmat szeretnének látni az ismerősöktől – ennek érdekében már tavaly áprilisban is megpiszkálták az algoritmust.
Forrás: origo