A legforgalmasabb InterCity-járatokon néhány éven belül jelentősen emelkedhet a szolgáltatások színvonala, többé sem a fűtésre, sem a nyílászárókra nem lesz panasz. A vasúti kocsik átlagéletkora közel negyven év, a legutóbbi átépítés óta is valamivel több mint húsz év telt el. Közlekednek még az 1970-es években gyártott szerelvények is, amelyeket jelenleg újítanak fel.
Az utasok közül sokan jogosan kifogásolták, hogy az IC-pótdíj fejében drágában utazhatnak, ugyanakkor a vonatok színvonala meglehetősen sokat esett az utóbbi időben. A wifi gyakran akadozik, rossz a fűtés, a nyílászárók állapota tragikus, volt ahol még az esővíz is befolyt az utastérbe. Ezen változtat a MÁV azzal, hogy 2017-től a kocsikat korszerű, magas színvonalú szerelvényekre cserélik.
A MÁV-nál a Délmagyar megkeresésére mondták el, az IC+ programban 2017-től első körben 120 új vasúti kocsit építenek, amelyek alkalmasak lesznek a 160 kilométer/órás sebességre is. A két prototípus már több mint egymillió kilométert futott, ezek jelenleg Hamburg és Budapest között közlekednek. Azt követően pedig évi 40-50 új jármű gyártásáról gondoskodnak, amelyekkel a jelenlegi InterCity-forgalomban közlekedő vonatokat cserélik le fokozatosan.