nlc.hu
Gasztro
A hűtőmágnes története

Így került a mágnes a hűtőre

Te tudod, ki és hogyan találta fel a hűtőmágnest?

A mesterséges hűtést már a 18. században feltalálták, az első háztartási hűtőgépet 1913-ban dobták piacra az Egyesült Államokban. A hűtőmágnes azonban ennél jóval régebbi találmány. 

A 20. század közepén elsősorban oktatási segédeszközként kezdtek alkalmazni olyan műanyag számokat és betűket, melyeknek a hátoldalára mágnest erősítettek, és így egy fémtáblán szabadon rakosgathatók voltak. 

Egy Sam Hardcastle nevű, formakészítéssel és fröccsöntéssel foglalkozó vállalkozó az 1960-as években az űripartól kapott felkérést arra, hogy fejlesszen ki a követési diagramokon egyszerűen használható számokat és betűket, melyek nem műanyagok, megtoldva egy mágnessel, hanem teljes egészében mágnesesek, emellett rugalmasak és kopásállók.  

Hűtőmágnesek

(Fotó: Getty Images)

Hardcastle hónapokon át tartó kísérletezések, tesztek és más szakemberekkel, gyártókkal folytatott konzultációk után megalkotta a fröccsöntött mágnest. Ezzel a találmánnyal képes volt kielégíteni ügyfelei igényeit, legalábbis kezdetben. Hamarosan ugyanis különböző méretű betűkre és számokra, valamint különböző színekre is szükség lett. A feltalálónak ezt is sikerült megoldania, egy olyan eljárás kidolgozásával, amely során a mágneseket rugalmas festékkel permetezték be.

A vállalkozó ezután az általa kifejlesztett mágnesek további felhasználási lehetőségein kezdett töprengeni. Felismerte, hogy kiválóak lennének például reklámcélokra. Kidolgozott egy módszert, amellyel szavak, logók vagy más, bonyolultabb, háromdimenziós formák is kialakíthatók a mágnesből. Hamarosan aztán Ad Specialties néven vállalkozást alapított és egyedi reklámmágneseket kezdett gyártani cégeknek. 

A fröccsöntött hűtőmágnesek új piacainak kibontakozásában újabb fordulópontot jelentettet, amikor Hardcastle elkészítette mind az ötven amerikai állam saját mágnesét, mely az adott állam nevét, fővárosát és legjellemzőbb motívumait jelenítette meg. A mágnesek rövid idő alatt igen felkapottá váltak az utazók körében, akik gyűjteni kezdték azokat és a hűtőszekrényeiket díszítették vele.

A Hardcastle által gyártott reklámmágnesek népszerűsége berobbantotta az üzletet, a hetvenes évektől aztán versenytársa jelent meg előbb az amerikai piacon, majd azon túl is. 

via

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top