Az oknak a „jelenlegi működési problémákat és a jövő kiszámíthatatlanságát” jelölték meg. Az üzletlánc március 2-a óta felfüggesztette az értékesítését Oroszországban az Ukrajna ellen indított orosz háború miatt.
A közleményében egyebek között az szerepelt, hogy „alapos értékelést követően lehetetlennek tartottuk az Oroszországban folytatott üzleti tevékenység folytatását a jelenlegi helyzetben”. A cég bejelentette továbbá, hogy korlátozott időre újranyitja oroszországi üzleteit, hogy eladja a megmaradt árukészletet.
A ruházati lánc számításai szerint a felszámolással kapcsolatos költségek mintegy 2 milliárd svéd koronát (190 millió dollárt) tesznek ki, ami a vállalat folyó harmadik negyedévi pénzügyi kimutatásaiban jelentkezik.
A H&M hatodik legnagyobb piaca volt a tavalyi utolsó negyedévben Oroszország, ahonnan bevételeinek 4 százaléka származott. A kereskedelmi lánc 2009 óta volt jelen Oroszországban, ahol több mint 150 üzletet nyitott.
Több nagy cég is hasonlóan döntött: májusban, harminc év után kivonult a McDonald’s is, és amerikai gyorsétterem-óriás eladta az egyre inkább elszigetelődő országban lévő üzletágát. Mindemellett eltűnt az országból az Ikea, az Adidas, az Apple, a Procter & Gamble és a Nestlé termékei és szolgáltatásai sem elérhetők már Oroszországban. Az oroszok egy áprilisi felmérés alapján az Ikea elvesztését sajnálták a legjobban.
(MTI)