Természetesen az eladás sikeressége függ az ingatlan állapotától, a lokációtól, de az sem mindegy, hogy milyen hirdetéssel próbálkozunk. Egy odahányt, helyesírási hibáktól hemzsegő, tagolatlan szöveg, a homályos fotók, vagy a rendetlen lakás nem éppen azok a hirdetés jellemzők, ami miatt egy vásárló úgy érzi, hogy „na, ezt a lakást nekem találták ki. Nem is gondolnád, hogy mégis hány ilyen furcsa, de inkább visszataszító hirdetést lát az ember. Pedig azt gondolnánk, hogy a hirdető a legszebb oldalát kívánja bemutatni az eladó ingatlanjának, így mielőtt fényképet készít róla, minimum kitakarít, vagy legalább nem mutatja a kínos részleteket. Azonban egyesek mintha direkt úgy hirdetnék az ingatlant, hogy azt ne is vegyék meg.
Ezekből a furcsa fotókból készített egy összesítést a Terriblerealestateagentphotos.com, melyhez egy Instagram oldal is tartozik. Ez a kép például innen való:
Érthetetlenek az ilyen hirdetések, hiszen az ma már egyértelmű, hogy a jó fotó rengeteget számít, ahogy ennek az ellenkezője is. Olykor az ember mégis olyan képekbe botlik, hogy nehezen tudja eldönteni, hogy a fotó készítője trollkodik, vagy tényleg egy ilyen illusztrációval kívánja eladni az ingatlanát.
Ám nemcsak az számít, hogy mi van a képen, hanem az is, hogy milyen szöveget írunk hozzá.
Íme néhány aranyszabály, amit érdemes betartani, még mielőtt kilövöd a hirdetést az éterbe.
A szöveg:
Az első pár mondat az igazán fontos, ugyanis a potenciális keresők sokszor csak egy pillantást vetnek a hirdetésre, az a lényeg, hogy megragadjuk az olvasók figyelmét és ne szkrollozzon tovább. Ezért a legjobb az, ha már az első mondatban kiemeled az ingatlan legpozitívabb tulajdonságait. Ez például egy olyan mondat, amire kattintanánk:
Budán világos, kertkapcsolatos garzonlakás várja az új gazdáját.
Rend a lelke mindennek
Az emberi szem szereti a szépet, a rendet, és ez igaz a szövegekre is. Ezért fontos, hogy jól olvasható, tagolt és egyértelmű legyen, használj sortöréseket, formázd a szöveget. Egyszóval légy igényes a szöveg megfogalmazásakor, megírásakor, ugyanakkor ne ess túlzásokba.
Ne ferdíts!
Nincs annál rosszabb, mint amikor az első látogatás alkalmával derül ki, hogy a hirdető hazudott a felújításról: hogy az ékszerdoboz nem más, mint egy dohos lyuk, a kertkapcsolat pedig kimerül egy kétméteres, gazzal benőtt bejáróval. A hazudozás nem csak kellemetlen, hanem egyébként jogszerűtlen is, ezért a meseszövő vágyaidat inkább máshol éld ki.
Alaprajz
A jó hirdetés alapkelléke, mégis olykor a hivatásos ingatlanosok is elkövetik azt a hibát, hogy nem mellékelnek alaprajzot az eladó lakáshoz.
Légyszi, ne fotózz kupit!
A hirdetés lelke a fotó, hiszen a cél az, hogy a vevő el tudja képzelni magát az új lakásában, ezt nem igazán segíti, ha például kupit fotózunk, vagy a horkoló nagyapát a kanapén. Tehát, mielőtt fotózni készülnél, takaríts ki, tedd rendbe a lakást, hozd ki belőle a legjobbat, hiszen az a cél, hogy valaki úgy érezze, ide szívesen beköltözne. Ne legyenek mosatlan edények, szennyes, vagy épp száradó ruhák a fotón. Kiábrándító ilyen hirdetéseket nézni.
A konyhára és a fürdőre kiemelten figyelj oda!
Ez a két helyiség, ami még ismerkedéskor is mérvadó lehet, hiszen sokat elmond arról a személyről, aki használja. Így a konyha és a fürdő kiemelt szereppel bír az ingatlan eladásakor vagy vásárláskor is. Mondanunk sem kell, hogy a fotózás előtt alapos nagytakarítás szükséges, és az a legjobb, ha minden krémet, kenceficét és tisztítószert elpakolsz, így a hely optikailag nagyobbnak fog tűnni. A szép, rendezett képeken, hidd el, jobban kidomborodnak a lakás adottságai, vagy az, hogy mit lehetne belőle kialakítani. Nem úgy, mint ezen a fotón:
Keresd a megfelelő szöget!
Nézd meg a helyiséget több irányból, hogy honnan mutat a legjobban. Gyakran a szoba egyik sarkából érdemes fotózni a másik sarok irányába:
Emberek és állatok ne legyenek a fotón!
Biztos cuki a kiskutyád, de az ingatlant keresőket ez nem fogja meggyőzni. Ahogy a rokonságod sem fogja emelni a hirdetésed nívóját, ezért emberek se legyenek a képeken, a tükörben se látszódjanak családtagok vagy a fotós.
Használd ki a természetes fényt!
A lakásod úgy lesz a legvonzóbb, ha a képek szép világosak. Időzítsd a fotók elkészítését egy olyan időpontra, amikor a legtöbb fény van a lakásban. A sötétben, lámpa mellett készült képek rendszerint csúnya sárgák, sokkal komorabbak, kevésbé előnyösek. Lehetőleg ne ablakkal szemben fotózz, mert akkor a kép szinte használhatatlan lesz.
Ha ezeket a szabályokat betartod, mehet is a hirdetés.