Carly Wilkinson és párja, Reece Pollock egy hetet töltöttek Mallorcán, és a palmai repülőtéren várták az easyJet járatát, amikor SMS-t kaptak, hogy törölték azt. A légitársaság munkatársai azt mondták, hogy vagy kifizetnek 600 fontot (250 ezer forintot), hogy egy másik légitársasággal utazhassanak haza, vagy 11 órát várnak egy másik, Bristolba tartó járatra, ahonnan aztán hazautazhatnak Glasgow-ba.
„Az alkalmazásukon keresztül megszerveztem a hazarepülést Bristolból, de körülbelül délután 2-ig kellett várnunk a repülőtéren” – mesélte a 22 éves, skót lány.
Miután a pár végre landolt Bristolban, értesítést kaptak, hogy a Glasgow-ba tartó gépüket is törölték.
„Azt mondták, hogy elrepülhetünk Glasgow-ba, de a spanyolországi Alicantén keresztül kell mennünk, ahonnan éppen jöttünk. Nem hittük el – órák óta utaztunk, és csak haza akartunk érni. Nem akartunk Alicantéban rekedni.”
Amikor visszautasították az ajánlatot, az easyJet beleegyezett, hogy kifizeti egy hatórás taxiútjukat Glasgow-ba, nyolc másik utassal együtt.
„Tízen voltunk ugyanabban a helyzetben, így összetartottunk, és végül az easyJet beleegyezett, hogy taxival küld minket Glasgow-ba” – magyarázta.
A hazaútjuk elméletileg egy könnyű, 2,5 órás repülés lett volna csupán, ehhez képest 27 órába telt, míg végre eljutottak Glasgow-ba.
A pár azóta panaszt tett a légitársaságnál a történtek miatt.
„Mindent megtettünk annak érdekében, hogy minimalizáljuk a fennakadást. Átszálltak egy alternatív járatra Bristolba, ahol megszerveztük az autós transzfert Glasgowba, mivel az oda tartó járatukat is törölték a légi forgalmi irányítási korlátozások miatt. Megértjük, hogy ez milyen nehézségeket okozott, és felvesszük a kapcsolatot a párral, hogy bocsánatot kérjünk a kellemetlenségekért, és megtérítsük költségeiket” – közölte a légitársaság.
Az easyJet azóta 100 fontot (42 ezer forintot) fizetett a párnak, megtérítendő a járattörlések miatt felmerült költségeiket.