nlc.hu
Sztárok
Kellemetlen reklámban a hírességek

Aszpartámmentes kóla, rasszista parfüm – Sztárok, akik kínos reklámokban parádéznak

Az utóbbi napokban, hetekben sok hazai hírességnél tűnt fel egy bizonyos fajta zero kóla, melyben az elmondásuk szerint nincs aszpartám. Bár sokaknál kiverte a biztosítékot, hogy minden második közösségi poszt erről szólt, egy dolgot beismerhetünk: zseniális marketinghúzás volt, hiszen mindenki erről a termékről beszél. Nézzük, ki milyen reklámot vállalt, mellyel kiakasztotta vagy szórakoztatta a rajongóit. 
Sztárok kínos reklámai

Az a bizonyos aszpartám

A XIXO nevű italgyártó cég hatalmas reklámkampányt indított, amihez a legtöbb magyar influenszert és hírességet mozgósították, többek között részt vett benne Köllő Babett, Curtis, Majka, Sebestyén Balázs, Tápai Szabina és Szabó Zsófi is. A kommentelők a várandós Vasvári Vivien posztjától akadtak ki a legjobban, mely szerintük nem sikerült igazán hihetőre. Szerintük a modell eléggé gépiesen mondja el a szöveget, emellett, miután megrázogatja az dobozt, egyértelművé válik, hogy tök üres. 

A kampányt többen is kifigurázták, mutatjuk az egyik legnépszerűbb videót. 

Győrfi Pál rózsaszín rövidnadrágban hirdet egy utazási irodát

A Kartago Tours hirdetésének szlogenje egyértelműen a 2020-as járványügyi kormánykommunikációra utalt az első hullám elejéről. Akkor a kormány tájékoztató videójában Győrfi Pál azzal fordult az idősekhez, hogy: „Maradjanak otthon!”Többen nem értették, hogy a szakember most miért reklámozza pont az elmondottak ellenkezőjét, emellett egy ilyen magas pozícióban lévő férfi miért látható ilyen „humoros” szituációban. 

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a reklámról így nyilatkozott az rtl.hu-nak.

„A nyári utazás, kikapcsolódás lehetőségét tartalmazó reklámban való szereplésre vonatkozó személyes felkérést örömmel vállaltam. A járvány első hullámának idején a »Maradjanak otthon!« üzenetre volt szükség, ma már azonban az eredményes járványkezelés és a vírus visszahúzódása miatt eljött az idő a testi-lelki kikapcsolódásra. Az utazási iroda reklámja ezt a derűs üzenetet hordozza, meggyőződésem, hogy az elmúlt időszak megpróbáltatásai után a nyári kikapcsolódás (amennyiben felelősségteljesen, egészségünkre ügyelve tesszük) a testi-lelki egészséget szolgálja. Ráadásul az utazási iroda a mentődolgozóknak kedvezményt is biztosít.”

Tankcsapda-lemezek a benzinkúton

„Nem adjuk a nevünket semmihez, amiben nem hiszünk, viszont megfelelő partnerrel szívesen dolgozunk együtt (…) továbbra sem kell a zene rovására kompromisszumokat kötnünk. Reméljük, ez a rajongóinknak is örömet okoz”nyilatkozta még 2013-ban Lukács László a Tankcsapdából, miután leszerződtek egy sörgyárral és elkezdtek alkoholmentes sört reklámozni. A rajongók legfőképp azon akadtak ki, hogy a punk-rock életstílusba hogyan egyeztethető bele egy alkoholmentes termék? A zenekar később a MOL-lal kötött megállapodást, melynek keretein belül a Tankcsapda lemezek megtalálhatóak voltak a benzinkutakon, ami szintén kissé visszás volt egy-két követő számára.   

Társkereső applikációt reklámozó házas G.w.M.

Ahogy mi is megírtuk, a rapper nemrég egy társkereső applikációt ajánlott a követőinek 24 óráig elérhető Instagram-történetében. Több követője is szóvá tette, hogy kissé érthetetlen számukra, hogy miért a friss házas G.w.M. győzköd másokat arról, hogy online keressenek partnert maguknak. Ez egy szingli szájából nem lenne hitelesebb? 

Johnny Depp törölt parfümreklámja

2019-ben sokan kiakadtak a színészre és a Dior márkára, miután megjelent a sztár szereplésével készült Sauvage nevezetű parfüm promóvideója. Depp mellett egy indián őslakos táncol a videóban, melyet a navahók és az apacsok földjén forgattak. Az emberek a parfüm francia nyelvű Sauvage elnevezésével nem voltak megelégedve, szerintük ugyanis ez rasszista gondolat, ugyanis a francia Sauvage kifejezés az angol savage megfelelője, ami vadembert vagy bennszülöttet jelent. Mások szerint Depp nem illett a koncepcióba, hiszen sokszor cikkeztek már arról, hogy nem igazán a tisztálkodás mintaképe. 

Jennifer Lopez egy telefonos játékot promotál

Az énekesnő 2020-ban a Coin Master nevezetű ingyenes, egyjátékos, alkalmi mobiljátékot reklámozta, méghozzá melegítőben. A videóban Lopez számon kéri az eladót a játék miatt, ami a rajongók szerint kicsit sem volt vicces, inkább erőltetettnek hatott. Mondjuk én azt sem értem, hogy egy ekkora világsztárnak miért van szüksége egy ilyen kínos megjelenésre. 

Jennifer Aniston káros étrend-kiegészítőt népszerűsített

Jennifer Aniston és Kourtney Kardashian is reklámozta a követőik körében azt az étrend-kiegészítőt, amelyet az amerikai élelmiszer- és gyógyszerügyi hatóság visszahívott minőségbiztosítási és egészségügyi okokból. Az ügy kirobbanása után a terméket levették a polcokról, ám a két sztár csak később törölte a valószínűleg súlyos pénzekért kiposztolt videókat és fotókat, sőt, Anistonnál a mai napig megtalálható egy-egy bejegyzés. Biztos elfelejtette…

Antonio Banderas egy tyúkkal beszélget

A színész a pékárukkal foglalkozó Mulino Biancónak forgatott jó pár reklámot. Az egyikben például egy kenyeret promotált úgy, hogy közben egy csirkéhez beszélt. Miért? Ez vicces akart lenni? Roppant kellemetlen. 

Uma Thurman erotikával túlfűtött üdítőreklámja

Nicole Kidman után a Schweppes újabb híres színésznővel, Uma Thurmannel népszerűsítette az üdítőitalait. A kampány többek szerint is roppant idegesítőre sikeredett: fülsértő kortyolás, idegesítő cicázás és tényleg az akar lenni a poén, hogy a Schweppes és a szex szavak kissé hasonlítanak egymásra?

Kevin Costner és a tonhalkonzerv

Az olaszországi Amalfi partjainál 2014-ben forgatott filmben Costner egy autó motorháztetején Rio Mare tonhalsalátát fogyaszt. A reklám láttán több kérdés is felmerül bennem: hogy jön ide Kevin, Amerika első számú cowboya? És a tenger mellett miért falatozik valaki halkonzervet, amikor frissen kifogottat is ehetne?

Shakira elégedett pocakja 

A szuperszexi kolumbiai énekesnő, Shakira sosem tűnt még fel puffadtan, nagy hassal a videóklipjében, vagy egy fotózáson. Egyszer sem beszélt arról, hogy emésztési gondjai vannak. Mégis egy Activia-reklámban táncikált. Nem túl hiteles. 

Olcsó harisnya Julia Robertstől 

Miért reklámoz egy világsztár olcsó harisnyákat? Julia Roberts, aki egyébként a Lancome La Vie est Belle reklámarca, nemcsak egy apácának lett öltöztetve ebben a reklámban, de Calzedonia terméket is reklámoz, ami valljuk be, nem valószínű, hogy ott van a szekrényében. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top