Az elmúlt évek gazdasági kihívásai újragondolásra késztették a kiskereskedelmi szereplőket. A saját márkás termékek és a hűségprogramok szerepe felértékelődött a vásárlók szemében, akik egyre tudatosabban döntenek. Többek között pontosan tudják, hogy egy akciós termék tényleg a legkedvezőbb áron kapható-e. A Rossmann idei évi célkitűzésének tekinti a saját márkás termékpalettájának a bővítését, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban.
A drogérialáncnál minden kategóriában kimagaslóan nőtt a saját márkás termékeladások forgalma, még az olyan területeken is – mint a háztartási szegmens –, ahol alapvetően a nagyobb brandek határozták meg a forgalom gerincét. „A teljes tavalyi forgalom volumenét tekintve saját márkás termékek közül a személyes ápolási cikkek – mint például az Isana, For Your Beauty és a Prokudent – részesedése volt a legmagasabb. Második helyen állnak az állateledelek, a harmadikon pedig higiéniai termékek, köztük az Alouette, Facelle” – mondta el a Rossmann ügyvezetője, Németh Kornél.
Mindemellett hasít a drogérialánc hűségprogramjai is: tavaly 200 ezerrel nőtt a Rossmann+ VIP tagjainak száma, így már 2 millióan tartoznak bele. „Vásárlásaikat és megtakarításaikat már több százezren követik nyomon a Rossmann webshopban és a nemrégiben megújult mobilappon is, a közösségi média csoportokban pedig egymásnak adják a tippeket a vásárlók arról, hogy éppen melyik láncnál a legolcsóbb egy adott termék” – hangsúlyozta Flórián László, ügyvezető igazgató.