Van aki szerint mindig jár a borravaló és olyan is, aki szerint soha. Az USA-ban a koronavírus járvány lecsengésével például divat lett az addiginál komolyabb jattokat hagyni a pulton, ha az ember kocsmába vagy éterembe ment, ezzel ellensúlyozandó a törzshelyek által a
lezárások miatt elszenvedett veszteséget.
De abban azért talán egyetérthetünk, hogy a borravaló mértékéről leginkább a kapott szolgáltatás színvonala dönt. Ebből pedig adódik is a következő dilemma: elvárható-e a borravaló, ha amúgy nem is kaptunk szolgáltatást? Egy amerikai vásárló pontosan ezzel a kérdéssel szembesült, miután egy önkiszolgáló pénztárgép feldobta számára a borravaló adás lehetőségét a fizetéskor – írja a LadBible. A BurningRiceHouse néven futó use Reddit-en sírta el tapasztalatait, amiket egy repülőtéri pénztárnál szerzett.
„Ez is megtörtént. A reptéri
önkiszolgáló kassza megkért, hogy adjak neki jattot”
– írták a pénztár képernyőjének fotója mellé ami egyszerre négy borravaló lehetőséget is feldobott – nulla, 15 százalék, 18 százalék és 20 százalék.
A Redditelők eléggé felháborodtak a fotó láttán, sokan pedig szóvá tették azt is, hogy az önkiszolgáló kasszáknál valójában senki sem szolgál ki.
„Kedvezményt kellene adniuk az önkiszolgálásért, pontosabban a szolgáltatás hiánya miatt – írta valaki.
„Pontosan kinek adnád a borravalót? Senki nem nyújtott neked szolgáltatást” – mondta más.
„Bizarr. Ki kapná a borravalót? A repülőtér?
A fickó, aki beállította a számítógépet? Elképesztő” – írta egy harmadik.
Az önkiszolgáló pénztárgépek néma kuncsorgása a jattért azonban még mindig nem annyira irritáló, mint az a közelmúltbeli videó, amikor egy futár egyszerűen nem adta oda a négyszáz dolláros élelmiszerrendelést, miután kiderült, hogy most nem fog borravalót kapni.