Sokat változott az elmúlt két évben a magyarok véleménye a cukorfogyasztással kapcsolatban: egyre nagyobb szerepet kap az egészségtudatosság a termékek kiválasztásánál, és az édesítőszerek is népszerűbbek lettek – derül ki egy friss felmérésből, melyet a TÉT Platform Egyesület és a Debreceni Egyetem kutatói készítettek.
Az összesítés arra világított rá, hogy az édes ízt a 40-59 éves korcsoport tagjainak több mint kétharmada kedveli, ezzel jócskán megelőzve az időseket, de még a fiatal felnőtteket is.
A legnépszerűbb édesítő anyag a fehér cukor, ezt az édesítőszerek követik, majd pedig a méz és a barna cukor következik.
A kutatókat is meglepte, hogy alig két év alatt is jelentősen emelkedni tudott azok aránya, akik a cukor helyett az édesítőszerekre szavaznak. Míg 2022-ben a megkérdezettek 36 százaléka, idén már 42,5 százaléka használ kalóriaszegény vagy energiamentes édesítő anyagokat. “Egyre többen gondolkodnak egészségtudatosan, és keresnek alternatívát a hagyományos cukorral szemben” – hangsúlyozta Antal Emese dietetikus, szociológus, a kutatást szervező TÉT Platform Egyesület szakmai vezetője.
(via)
Kiemelt fotó: illusztráció, iStock