nlc.hu
Szabadidő

Inkább egy foghúzás fájdalomcsillapítás nélkül, mint ez a romantikus mozifilm

Még csak szeptember vége felé járunk, de erős a gyanúm, hogy idén már nem láthatunk kínosabb filmet a magyar mozikban a Mágikus, merész, meseszép utazásnál. A komolykodás és a cukormáz ritka szörnyű elegyét még Margot Robbie és Colin Farrell sem tudja megmenteni.

Ahhoz túlságosan sok rossz film készül egy évben, hogy azt merjem állítani, hogy a Mágikus, merész, meseszép utazás az év legpocsékabb mozija, de azt bátran merem mondani, hogy a magyar mozik idén nem tűztek műsorukra ennél szörnyűbbet, pedig túl vagyunk már egy Emmanuelle remake-en, egy hihetetlenül béna Star Wars paródián (A Birodalom) és a Marked Men – Tetovált srácokon is, hogy csak néhányat említsek a mélypontok közül. Hozzá kell tennem, hogy a Hurry Up Tomorrow – Az éjszaka határán című filmszörnyet nem láttam, de ha egy filmkritikus nem akarja, hogy a fajtája teljesen kihaljon, önvédelemből néhány agypusztító filmet bizony ki kell hagynia.

Cringe a köbön

A szerelemről alkotott számos elmélet közül az egyik szerint kizárólag akkor állhatunk készen egy új kapcsolat teljes mértékű el- és befogadására, amennyiben rendeztük magunkban a múltbéli traumáinkat, és már képesek vagyunk úgy együtt élni velük, hogy nem hatnak a mindennapi döntéseinkre. A Mágikus, merész, meseszép utazás szereplői szó szerint szembetalálkoznak a régi traumáikkal, ugyanis az útjukba eső mágikus ajtókon keresztül egyenesen a saját múltjukba utazhatnak vissza, hogy szembesüljenek azokkal a helyzetekkel, melyek olyan nagy hatást gyakoroltak rájuk, és e szembesítések által megpróbáljanak új emberré válni.

Mágikus, merész, meseszép utazás

Margot Robbie és Colin Farrell (Fotó: Profimedia)

Az egyik ilyen jelenetben Colin Farrell által alakított David egyenesen a gimis színdarabja előadásának napjához tér vissza, ahol annak idején ő játszotta a férfi főszerepet, és a darab szünetében szerelmet vallott a női főszerepet játszó diáklánynak, hogy a lány ott helyben kikosarazza őt, és elmondja neki, hogy egy másik srácba szerelmes. Szóval ott van nekünk a 49 éves Colin Farrell, aki egy gyerekszínpad közepén táncol és énekel, majd egy kamaszlánynak vall szerelmet és hisztizik, amikor visszautasításban részesül. Az alkotók szerint itt valamiféle katarzist kellene éreznünk, de a jelenetsor, amit látunk egyszerűen csak cringe, végtelenül kellemetlen pillanatok sorozata, amiket egyszerűen fájdalmas végignézni. És ehhez hasonlóból még akad néhány Kogonada új mozijában, amit az ősz nagy romantikus drámájának szántak.

Robbie mosolya és Farrell hasizma

Fogj kettőt a földkerekség leggyönyörűbb sztárjai közül, majd tedd őket egy romantikus filmbe, ahol a fő dolguk az, hogy elbűvöljék egymást és a nézőket. Margot Robbie és Colin Farrell erre a feladatra látszólag tökéletesen megfelel, ráadásul a film egy helyes döntéssel a férfiból csinál kicsit életuntabb figurát: végre nem a laza, életvidám pasi veszi rá a merev csajt, hogy kezdjen végre élni, hanem fordítva. A jó hírek a film kapcsán viszont majdnem ki is merülnek ennyiben. Oké, igazságtalan lenne, ha eltitkolnám, hogy hőseink a filmben végig káprázatosan néznek ki: végig csodálatos ruhákban parádéznak, aminek minden színárnyalata és apró kiegészítője alaposan átgondolt.

Robbie mosolyával tizenöt éve bekapcsolva tartott fagyasztókat lehetne egyetlen perc alatt leolvasztani, míg Farrell tol nekünk egy laza félmeztelen – megmutatom a felsőtestemet, ha már ennyit gyúrok – jelenetet minden különösebb ok nélkül.

Mágikus, merész, meseszép utazás

Mágikus, merész, meseszép utazás (Fotó: Profimedia)

Van valami, amit a Mágikus, merész, meseszép utazás nézése közben alig akartam elhinni: ott áll ez a két gyönyörűséges ember és nemhogy lángok, hanem még egyetlen apró szikra sem gyullad köztük. Farrell csak néz a bánatos kiskutya szemeivel, Robbie pedig automata üzemmódban nyomja a sebzett lelkű, a kapcsolatoktól rettegő, mégis folyamatosan flörtölő csajt. Azt kéne éreznünk, hogy ők ketten egymásnak valók: nemcsak úgy találkoztak, hanem a sors egymásnak teremtette őket, hogy együtt találják meg a boldogságot. Ehelyett csak azt érezzük, hogy… legyen már ennek az egésznek vége.

Közhelyparádé cukormázzal

A sztori szerint David és Sarah egy vidéki esküvőn találkoznak. Hazafelé a nő kocsija lerobban, így beszáll a férfihoz, ám a GPS a hazaút helyett egy mágikus, merész, meseszép utazásra csábítja őket, legalábbis így szól az ajánlat. A valóságban a film se nem mágikus, se nem merész és végképp nem meseszép, csak rosszféle életközhelyek szörnyűséges gyűjteménye, ahol legszívesebben minden második mondat után felállnál, és áramot vezetnél a forgatókönyvíróba, aki ezeket a kegyetlen mondatokat le merte írni.

Kegyetlen mondatok a filmből

„Vicces, hogy az ember pont a leggyönyörűbb helyeken érzi magát a legmagányosabbnak.”

„Képes vagy a boldogságra, csak azt kell választanod.”

„Nem számít, ki vagy, az életedet meg kell osztanod valakivel.”

Mágikus, merész, meseszép utazás

Fotó: Profimedia

A film próbál a szereplők traumáira fókuszálni és azokat komolyan venni, de emellett szeretne könnyed, csajos, színesen romantikus és habkönnyű is lenni, márpedig ez a két oldal nem erősíti, hanem totálisan kioltja egymást, és ezzel még a két szupersztárja sem tud mit kezdeni. Ráadásul a sztori még a saját logikáját is képtelen követni: a különböző meglátogatott múltbéli történéseken a szereplők a régi önmaguk helyébe lépnek a mai formájukban, ám az egyik jelenetben Colin Farrell például hirtelen a saját apja helyében találja magát, hogy az élmény még zavarosabb legyen.

Végtelenül kínos, minden pillanatában félresikerült film lett a Mágikus, merész, meseszép utazás, ami különösen szomorú egy olyan rendezőtől, akinek korábbi munkái (Columbus, Búcsú Yangtól) valahol tényleg mágikusak, merészek és meseszépek voltak.

A Mágikus, merész, meseszép utazás már látható a hazai mozik műsorán.

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top