
Egyre nagyobb bajban vannak a gamerek, mivel a konzolok és a gamer-számítógépek költsége évek óta folyamatosan emelkedik – írja az Origo. Egyre többen nem képesek vagy nem hajlandóak beruházni egy új konzolba vagy PC-be.
A Jon Peddie Research piackutató vállalat előrejelzése szerint a komoly konzolos és számítógépes játék egyre inkább a jobb módúak kiváltságává válik. A következő 5 évben várhatóan 13 százalékkal csökkenhet a legkisebb büdzséből játékra számítógépeket vásárlók vagy összeállítók köre, világszerte bő 10 millió gamerről van szó.
A helyzet fő okát a hardverárak jelentik, emellett pedig további gond, hogy a Windows 10 támogatásának a megszűnése miatt sokaknak túlságosan sok pénzt kellene költeniük a játékban maradáshoz – jegyzi meg a portál. Ha nem kompatibilis a hardverükkel a Windows 11, akkor nem lesz elég új processzort venniük.
Tudtad, hogy a Dirty Dancingből és Dallasból is készült videójáték?
Amikor a videojátékokra terelődik a szó, a legtöbben a mai, modern, akár fotorealisztikus grafikát alkalmazó szoftverekre gondolnak, pedig a videojátékok műfaja bizony már belépett a nyugdíjaskorba. Az első ilyen jellegű játékot 1947. január 25-én szabadalmaztatta Thomas T. Goldsmith Jr. és Estle Ray Mann. Bár hazánkban a ’80-as években még csak kevesen találkozhattak számítógépekkel, az USA polgárai számára ekkor már egyre elérhetőbbé váltak a különféle komputerek. Töbek között:
- 1984-ben megjelent a The Dallas Quest című számítógépes játék, amelyet először a TRS-80 Color Computer márkájú számítógépeken lehetett játszani, később azonban megjelent Apple II-re, Atarira és Commodore 64-re is.
- A legendás Dirty Dancing 20. évfordulójára (azaz 2007-ben) egy azonos című játékot is kiadtak. A felhasználóknak a Sims című életjátékhoz hasonlóan kellett berendeznie a lakásukat, felöltöztetni a karakterüket.
Kiemelt fotó: illusztráció, Getty Images