A foodora már 5. éve működteti „virtuális adományéttermeit”, amelyek első pillantásra nem különböznek a klasszikus éttermektől: van étlap, kosár és rendelés gomb is. A „fogások” azonban nem ételeket jelölnek, hanem adományozási lehetőségeket. A rendszer lényege, hogy a felhasználók által megvásárolt tételek bevételét a foodora levonások nélkül továbbítja a szervezeteknek, így minden egyes kattintás valódi, kézzelfogható támogatást jelent. A virtuális éttermek bevezetése óta több mint 20 millió forintnyi adománnyal támogatták a felhasználók a kedvezményezett szervezeteket.
“A virtuális éttermek egyik legnagyobb előnye, hogy az adományozás folyamatát olyan egyszerűvé teszi, mintha csak egy pizzát rendelnénk. Nem szükséges banki átutalás, nem kell adószámot megadni, csak egy kattintás és máris segíthetünk egy jó ügyön.” – tette hozzá Garay Péter, a foodora ügyvezetője.
A különböző virtuális éttermekben a felhasználók számos országos, jó ügy közül válogathatnak, amiket egy egyszerű vásárlással támogathatnak. Az éttermek között megtalálhatóak élelmiszer mentéssel, erdőtelepítéssel, gyermekekkel, humanitárius segítségnyújtással és kisállatokkal foglalkozó alapítványok is.
“Alapítványunk hosszú évek óta azon dolgozik, hogy a sérült, idős és elhagyott kutyák minél hamarabb juthassanak szerető családhoz. A foodorán keresztül érkezett adományokból nemcsak a fiatal, örökbefogadásra esélyesebb kutyák ellátását biztosítjuk, hanem az idős, beteg állatokról is gondoskodunk, akiknek már kevesebb az esélyük, hogy valaha új otthonra találjanak.”- tette hozzá Óvári András, a Vigyél Haza Alapítvány alapítója.