Kiírták a tendert a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezésére – írja az Index. A közbeszerzési hirdetmény szerint a tender győztese 3 milliárd forintért tervezheti majd a vonal meghosszabbítását. Ezeknek a terveknek négy új állomást kell majd tartalmazniuk: kettőt a föld alatt (Rózsa utca és Rákospalota-Újpest), majd kettőt a felszínen, ahol a metró a jelenlegi villamospálya vonalán jutna el a káposztásmegyeri végállomásig.
A terveknek ezenfelül tartalmazniuk kell egy több ezer férőhelyes P+R parkolót is a végállomáson és a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest–Vác vasútvonal alatt – tudta meg a lap.
Ha minden terv elkészül, és az építkezéshez szükséges 120-130 milliárd forintot is előteremtik, leghamarabb 2021 után kezdődhetnek meg a munkálatok, de valószínűleg ehhez képest is csúszni fog a dolog.
Dorner Lajos, a VEKE elnöke elmondta: maga a pályaépítés nem kerülne annyira sokba (60-70 milliárd forint), ezenfelül azonban le kell cserélni az elavult AVR automata vezérlési rendszert a 2-es metróban is használt CBTC irányításra, ami további 50-60 milliárd forint költséget jelent. A 3-as metró mostani felújításánál ugyanis maradt a régi rendszer, és a felújított orosz metrókocsikba is ez került. A vonal meghosszabbítására tehát csak az AVR lecserélése után kerülhet sor.