A hatodik Magyar Mapei Betonkenu kupán építőmérnök-hallgatók és betongyártó cégek szaktudását tették próbára június végén. A feladat összetett volt: egyrészt olyan kenukat kellett betonozni, amelyekkel aztán bátran vízre lehet szállni és versenyezni, másrészt egy minél nagyobb fesztávolságú és teherbírású hídmakettet kellett ugyancsak betonból megalkotni. Akinek a versenyt megelőző több hónapos felkészülés alatt még maradt energiája, az pedig betonból készíthetett jelmezeket is.
Az összesítettben a pécsi Műszaki és Informatikai Kar Építőmérnök Tanszékének csapata nyert, négyméteres hídjuk és kétszemélyes kenujuk különdíjas lett. Kárpáti Kinga, a felkészülést segítő mesteroktató a bama.hu-nak elmondta, hogy a használt anyag tulajdonképpen szuperbeton volt, amely azt jelenti, hogy műanyag szálakkal növellték a beton húzószilárdságát. A szálak a meghajló szerkezetek terhelhetőségét nagyban javították.
Kárpáti hozzátette, hogy ezt a technológiát házak felépítésénél még teljes mértékben nem használják, mert nagyon költséges, de kész szerkezetek megerősítésére, vagy hatalmas teherbírású ipari padlókhoz jól jöhet. „Fontos tudni, hogy amikor a normál beton megreped, utána már nem tud húzóerőt felvenni. A szálerősített anyag viszont akkor is tart, ha már a szálakat körülvevő beton elrepedt – hasonlóan a természetes fához, amely a hosszú rostjai miatt ha hajlítják, recseg-ropog, de tart” – hozta fel a hasonlatot az érthetőség kedvéért az oktató.