Jól ismerjük a Sziget fesztivál 25 éves történetét, amely 1993-ban még Diáksziget néven, „Kell egy hét együttlét” szlogennel reklámozva indult Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi saját ötlete alapján. Akkor 43 ezres tömeg gyűlt össze a Hajógyárin. Ez a mai, hippiköztársasággá fejlődött Sziget teherbírásához képest elenyésző szám, ám már a 90-es évek közepén kinőtte magát akkorára az esemény, hogy kvázi Szeged majd Debrecen teljes lakossága is megfordulhatott a fesztiválon.
1996-ban már 206 ezren mentek ki a Pepsi Szigetre, a huszadik század végére pedig a látogatószám megközelítette a 300 ezret. 2000-től több mint tíz évre volt szükség ahhoz, hogy a 2002-ben végleges nevét elnyerő Sziget Fesztivál büszkén jelenthesse be: a látogatószám meghaladta a négyszázezret (lefordítva: Debrecen lakossága már kétszer is megfordult a fesztiválon annak néhány napja alatt).
Tavaly aztán óriási rekordot döntött meg a Sziget: 2016-ban 496-ezren voltak kint összesen. Bár Kádár Tamás, a Sziget Kft. cégvezetője korábban azt mondta, hogy nem valószínű, hogy ezt a számot überelni tudják idén, az ötszázezres álomhatár eléréséhez mindössze plusz négyezer emberre lenne szükség, ami elenyésző ahhoz képest, hogy az elmúlt időszakban évről-évre több tízezerrel ugrott egyre magasabbra a látogatószám.