Egy olvasó számolt be az Indexnek arról, hogy bankszámlájáról július közepén két alkalommal emeltek le 36.990 forintot a hozzájárulása nélkül, a közleményrovatban minden esetben az “itunes.com/bill” információ szerepelt.
A meglepett ügyfél, aki saját AppleID-vel sem rendelkezik, először a bankjával vette fel a kapcsolatot, de a Raiffeisen egyből az Apple-hez irányította, mert szerintük ez nem az ő hatáskörük. Miután az Apple magyar ügyfélszolgálatán is jelezte a dolgot, két napon belül vissza is került számlájára a pénz.
Viszont itt nem ért véget a történet, ugyanis néhány nappal később az olvasó egyik fiának számlájáról is megpróbáltak pénzt leemelni, amit az Erste bank végül megakadályozott. Viszont a csalók nem álltak le, az olvasó másik fiának számlájáról sikerrel utaltak el maguknak 5 részletben összesen 91 ezer forintot. Az OTP még nem utalta vissza a pénzt, csak letiltották a bankkártyát.
Az Apple magyar ügyfélszolgálatán nem hallottak még hasonló esetről, de nemzetközi szinten már ismert a csalás. Az Index szerint tavaly egy szingapúri eset után az Apple közölte, vizsgálja, hogy hány embert érinthet a csalás. Abban a nyilvánosságra került esetben közel másfél millió forintnyi szingapúri dollárt emeltek le egy 28 éves nő számlájáról.