A napokban 10. születésnapját ünnepelte a Megyeri híd: Budapest tizedik, az ország tizenkilencedik és leghosszabb Duna-hídját 2008. szeptember 30-án adták át a forgalomnak.
A híd tervezése még 1993-ban kezdődött el, az építkezés pedig 2006-ban, de egy árvízhullám miatt az előkészítő munkák jelentős része kárba veszett. Az építési munkálatok a komoly műszaki kihívások ellenére mégis két év alatt befejeződtek.
Az M0-s gyorsforgalmi út részeként épült híd 1861,35 méteres teljes hosszúságával Magyarország második leghosszabb hídja, és egyben leghosszabb Duna-hídja. A Szentendrei-Duna felett acél gerendahíd, a Duna főága felett ferdekábeles acélhíd, az árterek és a sziget felett vasbeton gerendahidak vezetik át a forgalmat. A hídon irányonként 2 forgalmi sávot alakítottak ki a szokásosnál szélesebb, később forgalmi sávvá alakítható leállósávokkal. Déli oldalán gyalogosjárda, északi oldalán kerékpárút épült.
A 62 milliárd forintos költséggel megépült híd hatalmas méreteit jól érzékelteti a beépített anyagok mennyisége. A beépített vasbeton szerkezet 120 ezer köbmétert, az acélszerkezet 12 ezer tonnát, az aszfaltburkolat 46 250 négyzetmétert, a sóvédő bevonat (pl. festékek) 25 ezer négyzetmétert tesznek ki, az építés során 452 nagy átmérőjű, fúrt vasbeton cölöpöt használtak fel.
Az évforduló kapcsán Kálló Péter fényképész elképesztő drónfelvételeket készített a hídról.