Több mint egy éve üzemel az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ahol egy helyen hozzáférhető a betegek ellátása során keletkező összes dokumentum. A felhőalapú szolgáltatást az összes magyarországi fekvőbeteg-ellátó intézmény és gyógyszertár mellett immár a háziorvosok 87 százaléka és a járóbeteg-ellátó intézmények 85 százaléka is napi szinten használja, és nemrég az Országos Mentőszolgálat is csatlakozott a rendszerhez, így ezután nemcsak a kezelőorvosok és a gyógyszerészek férnek hozzá bármikor azonnal a leletekhez, zárójelentésekhez, ambuláns lapokhoz, receptekhez és beutalókhoz, hanem mentés közben is áttekinthetők a döntéseket megkönnyítő és a diagnózist biztosabbá tevő dokumentumok.
Az ellátás a szolgáltatásnak köszönhetően a pácienseknek is kényelmesebb, hiszen nem kell minden papírt magukkal vinniük az orvoshoz, elkerülhetők a megismételt vizsgálatok, a gyógyszerészek pedig jelezni tudják, ha egymásnak ellentmondó recepteket írtak fel valakinek, ezért betegként érdemes külön is kérni a háziorvost és a kezelőorvosokat, hogy töltsék fel a dokumentumokat az EESZT-be. Emellett jó tudni, hogy a rendszerhez tartozó lakossági portálon a tajszámunkat használva mi magunk is hozzáférhetünk minden feltöltött információhoz, így például számon tarthatjuk kiváltásra váró receptjeinket és a még fel nem használt beutalókat is.
(via)