Hatalmas léptekkel felfelé haladva a világranglistán, Hongkongot is megelőzve immár a kelet-kínai Sanghaj Ázsia divatfővárosa. A Global Language Monitor kutatóintézet által készített, a kínai sajtóban széles körben idézett rangsor szerint egy év alatt 12 helyet javítva Sanghaj ma a globális lista 10. helyezettje.
Az Ázsia divatfővárosa címet éveken át őrző Hongkong ugyanakkor 8 helyet hátracsúszva már csak a 20. a sorban. Kína különleges igazgatású övezetét az ázsiai versenytársak közt a 11. helyezett Tokió és a 18. Szingapúr is megelőzi.
Sanghaj előretörését több tényező is magyarázza. Egyrészt a nyitottságáról és bő másfél évszázados külföldi befolyásáról is ismert város az országon belül is a kísérletezés, az új irányok terepe, nemzetközi jellege miatt az országos trendek kiindulópontja. Másrészről Sanghaj Kína kereskedelmi centruma, számtalan nagy nemzetközi cég választja nemcsak kínai, de regionális központjául, köztük divatházak is szép számmal.
A 24 milliós metropoliszban ma kivétel nélkül minden globális divatmárka jelen van, a kétévente megrendezett Sanghaji Divathét befolyása a szakemberek szerint egyre nagyobb. Ugyancsak jelentős tényező a sanghaji lakosok növekvő vásárlóereje. A luxuscikkeket vásárló sanghajiak a felmérések szerint kétszer annyit költenek egy-egy vásár alkalmával, mint a New York-iak.