Az elmúlt évek utazási tapasztalatai azt mutatják, hogy a fürdők látogatása az egyik fő utazási céllá lépett elő a belföldi turizmusban, az emberek ma már nem azért mennek el egy belföldi utazásra, hogy szállodában aludjanak, hanem a legtöbbször valamelyik gyógyfürdőt vagy élményfürdőt is fel akarják keresni – hangsúlyozták a Magyar Fürdőszövetségnél.
Az idei foglalási statisztikákból már most látszik, hogy sok magyar utazó előre megtervezi utazásait. A fürdővárosok foglalási számai szerint a nyári csúcsszezonon kívül a hosszú hétvégékre van a legnagyobb igény.
Az átlagosnál többen mennek fürdőkbe az olyan jeles napokon is, mint például a víz világnapja (március 22.), a strandok éjszakája (augusztus 1.) és a magyar fürdőkultúra napja (október 11.). Az ilyen napok azonban csak ott hoznak a szokásosnál több vendéget, ahol megfelelő színvonalú marketing- és kommunikációs megoldásokat is bevetnek ennek érdekében.
A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint a magyarok több mint 12 százaléka használja ki utazásra a hosszú hétvégéket, s a többség, mintegy 77 százalék belföldi úti célt választ.