A háromszoros földkerülő vitorlázó Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas (18 méteres) karbon anyagú, Spirit of Hungary nevű vitorlását, amellyel ennek a hajóosztálynak a világbajnoki sorozatában indul majd. A hároméves terv csúcspontja a 2016–17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992-93-as kiírásában a magyar hajós – legjobb nem franciaként – az ötödik helyen ért célba.
A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült vitorlást Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe. “Ezen a hajón minden alkatrész egyedi, abszolút hi-tech, mintegy harminc kilométer kábel és több kilométer kötél van beleépítve” – mondta Fa Nándor.
Fotó: Illyés Tibor / MTI |
A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek betartását. A vízre tétel után is tesztelik majd, így például egy daruval felborítják, és a hajósnak egyedül fel kell tudnia állítani. A hajót az Adriára szállítják, ahol a vízen elvégzik a még hátralévő munkálatokat, majd április–májusban kerül sor a bevitorlázására.
Az első verseny, amelyen a 60 éves magyar sportember szeretne részt venni, a június 1-jén rajtoló New York – Barcelona útvonalú, az Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetés, ahol Fa Nándor társa a volt olimpikon, Goszleth Marcell lesz. Ezután következik december végén a Barcelona World Race, azaz a kétszemélyes nonstop földkerülő verseny. Több kisebb, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő viadal is szerepel a programban, a szériában kétévente hirdetnek világbajnokot. A végső cél pedig az újabb Vendée Globe-részvétel.
Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.